www.svetmobilne.cz
>
>
>

Facebook Portal: chytrý displej (nejen) pro videohovory

Facebook Portal: chytrý displej (nejen) pro videohovory
, , aktualita
Facebook představil svůj delší dobu očekávaný chytrý displej. Určen je především pro videohovory, ale prostřednictvím chytré asistentky Amazon Alexa toho zvládne mnohem víc. K dispozici je i větší varianta Portal+.
K oblíbeným
reklama
Nastává doba chytrých displejů v domácnosti, myslí si někteří výrobci. Po Amazonu, Lenovu nebo Googlu představil svůj „smart display“ také Facebook. Internetový gigant, který do světa hardwaru vstupuje jen výjimečně (a dosud vždy převážně neúspěšně) představil novinky s názvy Portal a Portal+. Základní model Portal nabízí horizontálně orientovaný, 10,1” displej s rozlišením 1280 x 800 pixelů a 10W duální reproduktory, naproti tomu Portal+ s 15,6” displejem o rozlišení 1920 x 1080 pixelů můžete podle potřeby umístit horizontálně nebo vertikálně. Nabídne také silnější zvuk, a to prostřednictvím 20W sestavy dvou výškových a jednoho basového reproduktoru.
 
 
Zařízení jsou zaměřena primárně na videohovory přes Facebook Messenger. Můžete namítnout, že k tomu vám přece stačí smartphone. Jenže Portal nabízí větší displej, možnost bezdotykového ovládání a několik vychytávek navíc. Kamera s rozlišením 12 MPx, kterou jsou vybaveny oba modely, vás během hovoru automaticky sleduje a zoomuje, i pokud se pohybujete v místnosti. Pokud detekuje více lidí, může použít širokoúhlý záběr. Čtveřice mikrofonů kvalitně zaznamenává zvuk i z větší vzdálenosti, minimalizuje šum v pozadí a zlepšuje kvalitu hlasu osob, které mluví. A k tomu všemu je využívána umělá inteligence. Pokud vás to spíše vyděsilo, Facebook tvrdí, že se neopomenul ani bezpečnost. Všechny hovory jsou šifrovány a Facebook nesleduje jejich obsah ani je nikam neukládá. Uživatelé mají možnost vypnout kameru i mikrofon, a k dispozici by měla být dokonce krytka pro překrytí kamery.
 
Chytrý displej se samozřejmě neobejde bez hlasového asistenta. Facebook dal přednost Alexe od Amazonu, takže zařízení plně nahradí třeba reproduktory Echo. Pomocí hlasové povelu "Hey Portal" můžete vyhledávat informace, nastavit připomínku nebo ovládat spotřebiče v chytré domácnosti. K dispozici je hudba i videa ze služeb Facebook Watch, Spotify nebo Pandora. Také si můžete prohlížet fotografie z galerie na Facebooku.
 
Facebook Portal bude stát 199 dolarů (4 500 Kč), Portal+ dokonce 349 dolarů (4 800 Kč). Dostupnost byla zatím potvrzena jen na americkém trhu.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI
Automobilka Škoda začíná pracovat na elektrifikaci svého portfoila a jedním z prvních počinů je nový plug-in hybrid Superb iV. Novinka má umět jezdit i v čistě elektrickém režimu a ujet vzdálenost až 55 kilometrů.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země
Smartphony Sony to mají dnes hodně nahnuté. Divize je hodně ztrátová, prodeje padají neustále níž a Sony se tak rozhodlo, že se bude soustředit už jen na čtyři světové oblasti. Evropa je stále mezi nimi.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu
Závody o nejrychlejší předokolku na okruhu Nürburgring pokračují a dosavadní titul musí Honda chtě nechtě předat Renaultu. Jeho nový Mégane RS Trophy-R totiž japonský hot hatch překonal o téměř 4 sekundy.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Americká pošta USPS zkouší autonomní trucky TuSimple Americká pošta USPS zkouší autonomní trucky TuSimple
Další projekt autonomních vozidel má na starosti společnost TuSimple. Ta provede další test na reálných silnicích ve spolupráci s americkou poštou USPS, pro kterou bude vozit balíky mezi dvěma logistickými centry.
22.5.2019, aktualita, Milan Šurkala
Vodafone "zjednodušuje", vrací nefér účtování po minutě Vodafone "zjednodušuje", vrací nefér účtování po minutě
Mobilní operátor Vodafone ohlásil, že od léta zhoršuje své služby, což se ale tradičně snaží zastřít marketingovými texty o zpřehledňování a zjednodušování služeb. Vrací se totiž k účtování po minutě, tedy 60+60.
22.5.2019, aktualita, Milan Šurkala