reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Facebook Messenger začína zobrazovat reklamy

, , aktualita
Facebook Messenger začína zobrazovat reklamy
Facebook už půl roku testuje reklamy v mobilních aplikacích Messenger. Nyní se novinka dostává mezi širší skupiny uživatelů a během letošního roku se stane standardní součástí Messengeru. Jakou formu mají reklamy?
Facebook Messenger začína zobrazovat reklamy
Messenger od Facebooku se už delší dobu plní novými funkcemi, které se však často potýkají s kritikou ze strany uživatelů. Mobilní aplikace totiž zabírá v telefonu stále více místa, vyžaduje více výkonu a spotřebovává více dat. Poslední novinka v Messengeru nepotěší snad nikoho a výjimkou narketérů. V aplikaci se totiž začínají zobrazovat první reklamy. Nutno říct, že se nejedná o nic neočekávaného, neboť Facebook začal tyto reklamy testovat už letos v lednu, a to na malé skupině uživatelů v Austrálii a Thajsku. Nyní se tato novinka začíná postupně rozšiřovat mezi další uživatele, kteří by se s ní měli setkat v následujících týdnech. Mělo by však trvat až do konce letošního roku, než se reklamy začnou zobrazovat všem uživatelům aplikace. Pokud tedy budete mít štěstí, možná se obejdete ještě několik měsíců zcela bez reklam.
 
 
Podstatné však není jen to, že reklamy v Messengeru budou, ale také jakou budou mít formu. Inzerce se bude zobrazovat pouze na hlavní obrazovce, a to patrně pod první konverzací, kde zabere poměrně veliký prostor (odpovídající přibližně třem konverzacím ve výpisu), takže aby se uživatel dostal k požadovanému chatu, bude muset skrolovat ještě o něco více než doposud. Samotný vzhled reklamy je potom velmi podobný reklamnímu příspěvku na Facebooku. Kliknutím na odkaz se uživatel dostane na stránku s daným produktem či značkou. Převažovat by však měla být také inzerce, která po kliknutí zahájí konverzaci s příslušnou stránkou, ať už s pracovníkem zákaznické podpory nebo botem.
 
Reklamy budou samozřejmě personalizované na míru uživatelům, a to nejspíš podle zájmů a chování na sociální síti Facebook. Na druhou stranu se nemusíme bát, že by se inzerce zobrazovala přímo v konverzacích a zároveň nebude americký gigant narušovat soukromí tím, že by přizpůsoboval inzerci obsahu chatu s přáteli. Konkrétní reklamy bude možné také nahlásit či skrýt, pokud by uživatele obtěžovaly. Zatímco mobilní i desktopový Facebook se reklamami jen hemží, Messenger jich byl dosud prakticky ušetřen. Bylo tedy spíše jen otázkou času, než se objeví i v této aplikaci. A jelikož je Messenger zcela zdarma a forma reklamy není zase tak agresivní, většina lidí si na ni nejspíš zvykne. Alternativou bez reklam by mohl být Messenger Lite, případně starší verze aplikace Messenger.