www.svetmobilne.cz
>
>
>
>

EU nevzdává boj o jednotné nabíječky mobilů

EU nevzdává boj o jednotné nabíječky mobilů
, , aktualita
Ani po sedmi letech po podepsání memoranda nepoužívají všichni výrobci smartphonů stejný nabíjecí konektor. Rebelem je především Apple, Evropská unie proto zvažuje další kroky a možností je také nové nařízení.
K oblíbeným
reklama
Evropská unie dlouhodobě usiluje o sjednocení nabíječek mobilních telefonů prodávaných na jejím území. Už v roce 2009 podepsalo čtrnáct výrobců včetně Applu, Samsungu, Huawei a Nokie dobrovolné memorandum o porozumění, ve kterém se dohodly na harmonizaci nabíječek pro nové modely, které vstoupí na trh od roku 2011. I po skončení platnosti memoranda podepsalo v letech 2013 a 2014 několik společností dopisy o záměru. Přesto k úplnému sjednocení nikdy nedošlo. Většina výrobců sice přešla na port microUSB, ale Apple se u iPhonů zuby nehty drží svého proprietárního konektoru Lightning.
 
 
EU není se současnou situací spokojena a podle agentury Reuters zkoumá možnosti, jak dále postupovat. Za současného stavu totiž Unie nemá žádné páky, jak výrobce donutit k přechodu na jednotný standard. Kupříkladu podpis předchozího memoranda byl zcela dobrovolný a v případě nesplnění nemohli být výrobci nijak potrestáni, čehož využil právě Apple. „Vzhledem k neuspokojivému pokroku s dobrovolným přístupem, Evropská komise brzy zahájí studii posouzení dopadů s cílem zhodnotit náklady a přínosy různých dalších možností,“ uvedla ve zprávě z 1. srpna letošního roku evropská komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová. Na řešení problému spolupracuje s komisařkou pro vnitřní trh Elžbietou Bieńkowskou.
 
Na základě studie se bude moci Evropská komise rozhodnout, zda je třeba podniknout nějaké kroky a analyzovat dopady různých možností. Jednou z variant je jistě nařízení, které by výrobce (pod hrozbou sankcí) donutilo používat jednotné nabíječky. Vzhledem k současné situaci by se standardem mohl stát konektor USB Type-C. Všichni výrobci by v takovém případě museli Avšak všimněme si, že EU hovoří stále o nabíječkách, nikoliv o samotných portech. To znamená, že by Apple nemusel zahodit svůj Lightning, ale stačilo by do balení přidat nabíječku s adaptérem. Cílem unijní snahy není jen větší pohodlí uživatelů mobilních telefonů, ale také snížení ekologické zátěže. 51 tisíc tun elektronického odpadu ročně totiž pochází ze starých nabíječek.
 
Měla by podle vás EU zasahovat do toho, jaké výrobci používají nabíječky?
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Huawei odkládá skládací smartphone Mate X Huawei odkládá skládací smartphone Mate X
Vypadá to, že po Samsungu odloží svůj skládací smartphone také společnost Huawei. Její Mate X měl přijít na trh už v těchto dnech, ale budeme si na něj muset ještě pár měsíců určitě počkat.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice
Automobilka Volvo nedávno představila pozoruhodná autonomní nákladní vozidla Volvo Vera. Ty jsou nejen elektrická, ale především zaujmou tím, že jsou autonomní a dokonce ani nemají kabinu pro řidiče.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní
Renault představil vylepšenou variantu svého sportovního kupé Alpine A110S. Dostává mnohem vyšší výkon 292 koní díky vyššímu plnícímu tlaku turbodmychadla. Má i upravený podvozek a nové designové prvky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech
Rychlonabíječky elektromobilů potřebují efektivně skladovat energii, kterou se pak nabíjí automobily. Tesla zvažuje, že pro vykrývání špiček a nabíjení mimo špičku začne využívat moderní olověné akumulátory, což by mělo vše zlevnit.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala
Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka
O nový elektromobil Honda e vyjádřilo zájem už více než 30 tisíc lidí a automobilka nyní zveřejnila další technické detaily vozu. Místo zrcátek bude mít kamery, podporovat bude i rychlé dobíjení a na 80 % bude za 30 minut.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře