Elon Musk vyzývá zaměstnance, ať řeší náklady a ne dodávky ke konci čtvrtletí
30.11.2021, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Tesla chce změnit svou strategii. Honění prodejních čísel ke konci čtvrtletí k ničemu nevede a jen zbytečně zvyšuje náklady. Elon Musk tak kdysi používané řešení začíná nyní zatracovat.
Aby Tesla na konci čtvrtletí vykázala lepší finanční výsledky, automobilka chtěla v posledních dnech nahnat co nejvíce dodávek vozů jejich majitelům. Jenže toto může fungovat jen krátkodobě v daném čtvrtletí a nyní si to uvědomuje už i Elon Musk. Zatímco někdy to může výsledkům v daných čtvrtletích pomoci, aby vypadala lépe a např. vykázala (větší) zisk, obrácenou stranou mince je to, že tato narychlo dodaná auta pak chybí v následujícím čtvrtletí (zejména v prvních týdnech pak dodávky dramaticky spadnou).
To ale zdaleka není jediný problém. Vysoké tempo na konci těchto čtvrtletí s sebou nese také zvýšené náklady na přesčas, dražší dopravu a platby za dočasné pozice, aby se to stihlo. V dlouhodobém horizontu to navíc vlastně ani nic neřeší, jen se dodá stejné množství vozů v jiných čtvrtletích a bohužel s vyššími náklady. Musk tak před pár dny vyzval zaměstnance, ať už tuto strategii neřeší a primárně se soustředí na snižování nákladů. Říká, ať se snaží o co nejefektivnější řešení tak, jako by Tesla nebyla veřejně obchodovatelnou společností, která se má zalíbit investorům.
Zdroj: theverge.com