www.svetmobilne.cz
>
>
>

Elon Musk tvrdí, že kdo používá lidar, míří do záhuby

Elon Musk tvrdí, že kdo používá lidar, míří do záhuby
, , aktualita
Na Autonomy Day, kde automobilka Tesla hovořila o svých autonomních technologiích, se Elon Musk vyjádřil nelichotivě i na adresu lidaru. Podle něj je tento senzor pro autonomní auta cestou k záhubě.
K oblíbeným
reklama
Elon Musk jde často proti proudu, a to se týká i použití technologií pro jeho autonomní technologie. Zatímco se většina automobilek snaží přicházet s lidarem, který je laserovou obdobou rádiového radaru, Tesla jej nepoužívá a ani používat nechce. Dle Elona Muska jde o v podstatě nepotřebnou technologii a ti, kteří na něj spoléhají, jdou cestou k vlastní záhubě. Podle něj jde o zbytečně drahý prostředek, který lze nahradit mnohem levnějšími metodami. Je pravda, že lidar je opravdu hodně drahou součástkou, která je navíc docelá pomalá. A pokud je rychlá, je obvykle ještě o to dražší. A aby toho nebylo málo, lidary mají i vysokou spotřebu, což je něco, co u elektromobilů rozhodně není žádoucí a snižuje dojezd.
 
Autopilot Tesly
 
Tesla se místo toho chce spoléhat na spolupráci klasického radaru, GPS, map, ultrazvukových senzorů a dalších snímačů. Andrej Karparthy, který je ředitelem oddělení pro vývoj AI, pak dodal, že lidary mají svá vlastní omezení a důležité je dle něj se soustředit na další trénování velkých neuronových sítí, které jsou nutné k vývoji autonomních vozů splňujících SAE Level 4 a 5. Lidar sice na první pohled vyřeší některé situace, ale dle něj ve výsledku jen způsobí dojem pokroku, který je ve skutečnosti falešný a neřeší podstatu problému autonomních aut.
 
Tesla přitom trénuje své neuronové sítě ve velkém. I pokud má vůz vypnutý systém autopilota, vůz zaznamenává vše, co se kolem něj děje a každý ujetý kilometr ve voze Tesla tak slouží k dalšímu ladění. Připomeňme ještě, že Tesla také oznámila nasazení svého nového hardwaru, který je řádově výkonnější než ten původní od Nvidie.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen

Velkým vítězstvím pro AMD by mohl být další velký hráč, který by používal jeho procesory. Podle uniklých zpráv to vypadá, že by se nové mobilní Ryzeny měly objevit v noteboocích Microsoft Surface Laptop 3.

Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku
Zatímco většina elektromobilů používá 400V systémy, pro rychlejší nabíjení je mnohem vhodnější vyšší napětí 800V. To využívá např. Porsche Taycan a pro něj už v USA stojí první 800V nabíječka od Electrify America.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Moderní Land Rover Defender přijíždí Moderní Land Rover Defender přijíždí
Legendární Land Rover Defender se přestal vyrábět před několika lety a nyní se objevuje jeho moderní varianta. Opět bude k dispozici ve verzích 90 a 110, přičemž si budete moci vybrat i hybridní variantu.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala