www.svetmobilne.cz
>
>
>

Elon Musk tvrdí, že kdo používá lidar, míří do záhuby

Elon Musk tvrdí, že kdo používá lidar, míří do záhuby
, , aktualita
Na Autonomy Day, kde automobilka Tesla hovořila o svých autonomních technologiích, se Elon Musk vyjádřil nelichotivě i na adresu lidaru. Podle něj je tento senzor pro autonomní auta cestou k záhubě.
K oblíbeným
reklama
Elon Musk jde často proti proudu, a to se týká i použití technologií pro jeho autonomní technologie. Zatímco se většina automobilek snaží přicházet s lidarem, který je laserovou obdobou rádiového radaru, Tesla jej nepoužívá a ani používat nechce. Dle Elona Muska jde o v podstatě nepotřebnou technologii a ti, kteří na něj spoléhají, jdou cestou k vlastní záhubě. Podle něj jde o zbytečně drahý prostředek, který lze nahradit mnohem levnějšími metodami. Je pravda, že lidar je opravdu hodně drahou součástkou, která je navíc docelá pomalá. A pokud je rychlá, je obvykle ještě o to dražší. A aby toho nebylo málo, lidary mají i vysokou spotřebu, což je něco, co u elektromobilů rozhodně není žádoucí a snižuje dojezd.
 
Autopilot Tesly
 
Tesla se místo toho chce spoléhat na spolupráci klasického radaru, GPS, map, ultrazvukových senzorů a dalších snímačů. Andrej Karparthy, který je ředitelem oddělení pro vývoj AI, pak dodal, že lidary mají svá vlastní omezení a důležité je dle něj se soustředit na další trénování velkých neuronových sítí, které jsou nutné k vývoji autonomních vozů splňujících SAE Level 4 a 5. Lidar sice na první pohled vyřeší některé situace, ale dle něj ve výsledku jen způsobí dojem pokroku, který je ve skutečnosti falešný a neřeší podstatu problému autonomních aut.
 
Tesla přitom trénuje své neuronové sítě ve velkém. I pokud má vůz vypnutý systém autopilota, vůz zaznamenává vše, co se kolem něj děje a každý ujetý kilometr ve voze Tesla tak slouží k dalšímu ladění. Připomeňme ještě, že Tesla také oznámila nasazení svého nového hardwaru, který je řádově výkonnější než ten původní od Nvidie.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED
Apple představil novou generaci tabletů iPad Pro. Z již tak hodně svižných tabletů se staly ještě větší rychlíci díky procesoru Apple M1. Máme zde minimálně 8 GB RAM, USB 4 s podporou Thunderboltu a větší verze má i displej s mini-LED.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech
Ve Spojených státech se stala kuriózní nehoda vozu Tesla. Automobil neměl nikoho na sedadle řidiče a ve vysoké rychlosti to napálil do stromu. Tam se po nárazu vznítil a dva pasažéři vozu to nepřežili.
19.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem
Sony uvedlo dva nové mobilní telefony Xperia 1 III a Xperia 5 III. Oba dva míří především na náročnější tvůrce obsahu. V případě prvního modelu tu máme dokonce 4K displej. Oba pak mají telemodul s optickým zoomem na přepočtených 105 mm.
15.4.2021, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů
Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD
Výrobní vada nemusí být vždy jen ke škodě. V případě telefonu Apple iPhone 11 Pro totiž paradoxně výrazně zvýšila cenu telefonu. Ten měl na zadní straně špatně umístěné logo nakousnutého jablka.
14.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře