Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Elon Musk chce se Superchargery spojit Evropu s Čínou

25.11.2019, Milan Šurkala, aktualita
Elon Musk se opět rozepsal na Twitteru a podle jeho slov bychom se už brzy měli dočkat něčeho, co by mnozí považovali za nemožné. Jde o snazší možnost dojet elektromobilem z Evropy až do Číny k pobřeží oceánu.
Mnozí tvrdí, že se s elektromobilem nedá dojet ani z Ostravy do Prahy, aniž by člověk nestrávil týden na cestě, jiní zase vidí problém v cestě do Chorvatska. Elon Musk při svém typickém optimismu nevidí problém ani v dojetí z Evropy do Asie, až na pobřeží oceánu do Šanghaje. Pochopitelně, dnes by to byl velký problém, ale co není dnes, může být zítra. Na Twitteru totiž prohlásil, že bychom se brzy měli dočkat takového pokrytí Superchargery, že by mělo být možné dojet z Londýna do Šanghaje. Přičemž nezapomněl napsat "Coming soon!", tedy že by k tomu mělo dojít dosti brzy. Nicméně asi tak moc brzy to nebude.
 
Elon Musk
 
Když se podíváme na mapu Superchargerů, tak nejvýchodnější Superchargery máme v Turecku, na Ukrajině a v Rusku se končí v Moskvě (nepočítáme Arabský poloostrov). Na cestě do Číny máme Superchargery jen v Kazachstánu a Čína je pokryta zhruba ve své východní třetině. Zbývá toho tedy ještě mnoho. Přesto však podrobnější pohled na mapu ukáže něco podezřelého. Stačí sledovat cestu z Berlína na východ. Máme tu Supercharger v Kostomłotech (mezi Legnicí a Vratislaví) v Polsku. Další je v Katovicích po 220 km, přičemž to máme ty, které už stojí.
 
Mapa Superchargerů
 
A teď ty, které ještě nestojí. Řešov (240 km daleko) je v plánu na konec roku 2020, Oparipsi (Ukrajina) je 280 km daleko, Žytomyr pak po dalších 290 km. Od Vratislavi až sem tu vidíme jasný vzor stavění Superchargerů po dálnicích zhruba každých 220-290 km. Z Žytomyru do nejbližšího prozatím plánovaného Superchargeru v Číně (Jin-čchuan) je to 7700 km, takže při průměrném rozestupu 260 km bude Tesla potřebovat zhruba 30 Superchargerů (plus dalších šest, které jsou v plánu a na mapě). Podobné rozestupy totiž má i čínská síť, a to ať už ta vybudovaná nebo ta plánovaná. Nevypadá to tedy na nějaký výkřik do tmy, ale o něco, co se už i buduje.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama