www.svetmobilne.cz
>
>

Elektromobily v EU musí ode dneška dělat falešné zvuky

Elektromobily v EU musí ode dneška dělat falešné zvuky
, , aktualita
Elektrická auta jsou při provozu velmi tichá, což je současně jejich výhoda i nevýhoda. Takové vozy tvoří riziko zejména pro nevidomé. Proto v EU musí ode dneška elektromobily a hybridy uměle vydávat hluk při malých rychlostech.
K oblíbeným
reklama
Elektromobily přináší několik pozitivních, ale současně i spoustu negativních vlastností. Jednou z kontroverzních vlastností je jejich hlučnost. Elektromotory jsou velmi tiché, a tak pomalu jedoucí elektromobil takřka není slyšet. To je výhoda v obecně nižší hlučnosti ve městech, ale současně to způsobuje rizikové situace, kdy se zničehonic blízko chodců může vynořit elektromobil, který tam kvůli absenci (resp. nízkému) hluku nečekali. Typicky se něco takového stává např. na parkovišti. Kritické je to pak pro nevidomé. Ode dneška tak všechny nově homologované vozy s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem v EU musí mít systém AVAS (Acoustic Vehicle Alert Systems). Dle výzkumu je totiž riziko srážky s chodcem v případě elektrifikovaných vozů s chodcem asi o 40 % vyšší než u vozů se spalovacím motorem.
 
Elektromobil
 
autor: Walter Baxter [CC BY-SA 2.0], přes geograph.org.uk
 
Vozy vybavené tímto systémem musí do rychlosti 12 mph (19,3 km/h) nebo při couvání vydávat umělé zvuky, aby o nich chodci věděli. Zatímco nové nařízení se prozatím týká jen nově homologovaných vozidel, od července 2021 budou muset mít tento systém všechna nově prodaná hybridní a elektrická vozidla, tedy i ta, která byla homologovaná před červencem 2019. Podobné nařízení míří i do USA a zdaleka tak nejde jen o výmysl EU. Tam začne platit od září 2020 a bude vyžadovat generování umělého hluku až do rychlosti 18,6 mph (30 km/h).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund
Elon Musk vyhlásil válku elektromobilu Porsche Taycan a rozhodl se ho překonat v času, za který dokáže jeho Model S zajet Severní smyčku Nürburgringu. Prý se to povedlo, a to dokonce o téměř 20 sekund. Což je k nevíře.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen

Velkým vítězstvím pro AMD by mohl být další velký hráč, který by používal jeho procesory. Podle uniklých zpráv to vypadá, že by se nové mobilní Ryzeny měly objevit v noteboocích Microsoft Surface Laptop 3.

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku
Zatímco většina elektromobilů používá 400V systémy, pro rychlejší nabíjení je mnohem vhodnější vyšší napětí 800V. To využívá např. Porsche Taycan a pro něj už v USA stojí první 800V nabíječka od Electrify America.
16.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala