reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Elektrifikované vozy v Evropě v prodejích poprvé překonaly diesely

, , aktualita
Elektrifikované vozy v Evropě v prodejích poprvé překonaly diesely
Dnes je na trhu tolik elektrifikovaných vozidel, že se jim v září povedlo poprvé v historii v Evropě prodejně překonat vozy s naftovým motorem. Při tomto tempu bude překonání i těch benzínových jen záležitostí chvilky.
Elektrifikované vozy v Evropě v prodejích poprvé překonaly diesely
Přísné emisní limity EU nutí výrobce k elektrifikaci svých vozidel. Nejde jen o elektromobily, ale i plug-in hybridy, klasické hybridy a mild hybridy. Takové vozy se dnes stávají standardem a alespoň mírnou výpomoc elektromotoru už má kdekdo. Není divu, že jejich prodeje rostou raketovým tempem, a je to poprvé v historii, kdy elektrifikované vozy v Evropě překonaly naftové vozy. Zatímco loni v září to bylo 59 % pro benzín, 29 % pro naftu a 11 % pro elektrifikované vozy, nyní je to 47 %, 25 %  (přesněji 24,8 %) a 25 %. Září 2020 se tak stává historickým milníkem. A když se podíváte na vývoj grafu, na překonání benzínových aut bychom nemuseli čekat příliš dlouho a mohlo by se tak stát už počátkem příštího roku.
 
Registrace nových vozů dle typu pohonu
 
Pokud jde o samotné elektrifikované vozy, většinu tvoří stále ty, které se nenabíjí, tedy hybridy a mild hybridy, které si pomáhají pouze rekuperací. Není to ale výrazné, nenabíjecí vozy tvoří jen mírnou nadpoloviční většinu s 53 %. Dominují jim Toyota a Lexus s 32% podílem a 4 vozy v první desítce, zoubky ale vystrkuje i Ford, Suzuki a BMW. Např. u nového Fordu Puma tvoří mild hybridní verze 69 % veškerých prodejů, u Fiatu 500 tvoří hybridy 59 % a u Fiaty Panda pak 41 %. Plug-in hybridy a čisté elektromobily si pak berou zbývajících 47 % elektrifikovaných vozů.
 
Prodeje aut
 
Zajímavých ukazatelů je ale více. Trhu s elektromobily vévodí Tesla, ale ta spadla o 5 %. Naprosti tomu Volkswagen rostl o 352 % (i díky VW ID.3) a Renault o 211 %. I když samotný VW nestačí na Teslu, jako koncern Volkswagen Group už Teslu překonává. Plug-in hybridům zase vévodí Mercedes-Benz s 22% podílem, následován je automobilkami Volvo a BMW.
 
Prodeje jednotlivých tříd
 
Další zajímavostí je to, že třída SUV už totálně převálcovala všechny ostatní třídy. Se svým 41,3% podílem je první s obrovským náskokem (trochu jinak by to ale dopadlo, kdybychom SUV rozdělili do jednotlivých tříd dle velikosti). Nejprodávanějším takovým vozem je Renault Captur, následován Peugeotem 2008 a Fordem Puma. Na druhém místě jsou malé vozy s 19,0 %, kde to vyhrává Opel Corsa, jen mírně pak zaostává Renault Clio a Peugeot 208.
 
Třetí nejprodávanější kategorií jsou kompakty, tedy nižší střední třída, která si vzala 17,7 %. Jako první je už tradičně Volkswagen Golf s 28,7 tisíc vozů a překvapivé může být druhé místo s 20,4 tisíc kusů, které získal luxusní Mercedes-Benz třídy A. Třetí pozici má Škoda Octavia s 18,2 tisíc vozů. Miniaturní vozy mají 7,2 % (vyhrává Fiat 500 a Fiat Panda), dále tu máme střední třídu. Té s poměrně velkým náskokem vévodí elektrická Tesla Model 3 s 15,8 tisíc registrací, teprve druhou příčku získal VW Passat (9,6 tisíce) a třetí je BMW 3 (9,1 tisíce).
 
Zdroj: jato.com