Elektrická Škoda Enyaq je zde, startuje na 1,06 milionu Kč
2.9.2020, Milan Šurkala, aktualita
Dlouho očekávaný elektromobil Škoda Enyaq přichází. Nové SUV bude k dispozici ve čtyřech variantách a má nabídnout až 510km dojezd. Těšit se můžeme i na poměrně příznivou cenu od 1,06 milionu Kč.
Automobilka Škoda přichází na trh s novým elektromobilem Škoda Enyaq. Jde o středně velké SUV s rozměry 4649×1879×1616 mm a rozvorem 2765 mm, které bylo od začátku vyvíjeno jako elektromobil na platformě MEB a nejde jen o přestavbu stávajícího auta do elektrické podoby. V prodeji bude 1895 kusů Founders Edition jako oslava 125leté historie firmy. Výroba má probíhat v Mladé Boleslavi, což bude jediný evropský závod mimo Německa, který bude vyrábět vozy na platformě MEB.
klikněte pro zvětšení
Základní verzí bude Enyaq 60 iV, který má 132kW výkon a točivý moment 310 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h a na 100 km/h mu to má trvat jen 8,7 sekundy. Tato varianta má díky 62kWh akumulátoru (58kWh netto) 390km dojezd dle normy WLTP a poháněna jsou jen zadní kola. Cena této základní verze byla stanovena na 1.059.900 Kč, což je na tak velký elektromobil překvapivě příznivá cena.
klikněte pro zvětšení
Zadokolkou bude i Enyaq 80 iV. Díky většímu akumulátoru s 82 kWh (77 kWh netto) si troufne na 510km dojezd, což je nejvíce z celé řady. Výkon motoru poskočí na 150 kW, akcelerace se zkrátí na 8,5 sekundy. Maximální rychlost 160 km/h a točivý moment 310 Nm zůstávají. K dispozici bude i výkonná verze s pohonem 4×4 Enyaq 80x iV. Ten už posílí na 195 kW a 425 Nm díky dvěma elektromotorům, což se projeví i v mnohem lepší akceleraci za 6,9 s. Maximální rychlost 160 km/h zůstává, dojezd klesne na 460 km.
klikněte pro zvětšení
Vrcholem nabídky je Enyaq RS iV. Čtyřkolka nabízí výkon 225 kW a točivý moment 460 Nm. Díky tomu se vůz ocitne na stovce za pouhých 6,2 sekundy a tentokrát se mírně zvedla i maximální rychlost na 180 km/h. Dojezd je nadále 460 km. Enyaq bude i praktický a zvládne tažení přívěsů do hmotnosti 1400 kg při 8% stoupání. Bude-li potřeba 12% stoupání, maximální hmotnost klesne na 1200 kg. Zajímavostí je i excelentní aerodynamika (Cx od 0,27 je na SUV excelentní hodnota). Pokud byste se báli výrazného poklesu dojezdu v zimě při topení, za příplatek bude tepelné čerpadlo, které sníží spotřebu o 3 až 4 kWh/100 km a při teplotě do -25 °C tak prodlouží dojezd o 30 % proti elektromobilu, který ho nebude mít.
klikněte pro zvětšení
Uvnitř najdeme 13" dotykovou obrazovku a chytrou konektivitu. To znamená podporu aplikace Škoda Connect App, která umožní ovládat nabíjení akumulátoru, nebo spustit klimatizaci před zahájením cesty. MyŠKODA Powerpass zajistí možnost dobíjení na většině nabíječek v EU (celkem 195 tisících nabíječkách) a Škoda se chce podílet i na výstavě nabíječek Ionity. Enyaq zvládá až 125kW nabíjení, z domácího wallboxu pak maximálně s 11 kW (což průměrný denní nájezd nabije za méně než hodinu, celý akumulátor pak za 6 až 8 hodin). Zavazadlový prostor vozu má velký objem 585 litrů. Vůz může být vybaven 19" až 21" koly.
Zdroj: skoda-storyboard.com