Čínská společnost Guangzhou Shipyard International uvedla do provozu první plně elektrickou nákladní loď. Provozována bude v provincii Kuang-tung na jihu země, její využití však prozatím nebude příliš odpovídat ekologickým představám. Loď totiž slouží k přepravě uhlí do tepelných elektráren na Perlové řece (Ču-ťiang). Jinak řečeno, zelený způsob přepravy je využíván pro nejméně ekologický způsobu výroby elektrické energie. Společnost však uvádí, že v budoucnu bude možné plavidlo používat k osobní dopravě nebo jako tzv. ro-ro lodě, tedy pro přepravu jiných dopravních prostředků.

Loď, která má délku okolo 70 metrů, se chlubí kapacitou 2 300 tun uhlí a je napájena lithiovou baterií a superkapacitory o celkové kapacitě 2,4 MWh. Určena je pro dopravu na krátké vzdálenosti, konkrétně je udáván dojezd 80 km. Velkou výhodou je však rychlé nabíjení, k doplnění plné kapacity energie by měly stačit dvě hodiny. Tento čas přibližně odpovídá době potřebné k nakládce či vykládce uhlí. Loď je šetrnější ke kvalitě vody a mořskému životu, kromě přepravované suroviny však vadí také fakt, že elektrická energie používaná pro její provoz nejspíš pochází z tepelných elektráren zcela nešetrných k životnímu prostředí. Elektrická plavidla tedy zatím v Číně nepřinášejí žádnou ekologickou revoluci.
Zdroj: Thinkprogress.org