Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Dvojče Renaultu Traffic od Mitsubishi v crash testu: první auto bez hvězdičky

5.3.2021, Milan Šurkala, aktualita
V Austrálii se prodává dodávka Mitsubishi Express, kterou u nás známe spíše jako Renault Traffic. Jako první auto si v testech od Australasian New Car Assessment Program (ANCAP) odneslo nulový počet hvězdiček.
Není neobvyklé, že se některé vozy prodávají po celém světě pod různými značkami. Renault Traffic se např. podíval do Austrálie jako Mitsubishi Express. A poněvadž jde o nově uvedený vůz, podrobil se také nárazovým zkouškám od Australasian New Car Assessment Program (ANCAP). A výsledek nebyl vůbec lichotivý. Jako první auto si totiž neodneslo ani jednu hvězdičku, což prodejům jistě moc nepomůže.
 
 
Jak můžete vidět na crash testu, auto se při nárazu zboku opravdu dost kroutí, zatímco čelní náraz zvládá poměrně dobře (zejména ten do zdi ukazuje, že na nárazy zepředu se při konstrukci docela myslelo). Jak tomu už tak poslední dobou bývá, velký podíl na výsledném hodnocení mají podpůrné technologie a zdaleka ne jen tuhost skeletu. Špatný výsledek tak má na svědomí i to, že airbagy jsou dostupné jen pro řidiče, ale ne pro ostatní pasažéry, a ten prostřední má jen 2bodový pás.
 
Pro posádku si tak vůz vysloužil 55% hodnocení, ale pro okolí už jen 40 %. Třetinu bodů by v této kategorii totiž auto mohlo získat za systém automatického nouzového brzdění. V asistentech si auto vysloužilo dokonce jen 7% hodnocení. Nemá žádné monitorování mrtvého úhlu, monitorování opuštění jízdního pruhu a udržování v něm, což jsou přeci jen nadstandardní funkce, nicméně chybí i upozornění na nezapnutý pás. Těchto 7 % tak získal jen za možnost nastavit omezovač rychlosti.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama