Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Důsledky obchodní války: Huawei snižuje výrobu a přehodnocuje cíle

2.6.2019, Jáchym Šlik, aktualita
Huawei podle neoficiálních informací brzdí výrobu svých smartphonů, protože očekává pokles prodejů na mezinárodních trzích v důsledku sankcí ze strany USA. Společnost také připustila, že se ji možná nepodaří stát se v roce 2020 světovou jedničkou.
Vývoj sporu USA s firmou Huawei je dosti nepředvídatelný a není vyloučeno, že čínského výrobce zastaví ve velmi slibném růstu. Ostatně prodej smartphonů od Huawei minimálně na některých trzích klesá, dost možná kvůli obavě zákazníků, zda Huawei bude moct v budoucnu nabídnout poprodejní podporu. Foxconn, který pro Huawei (stejně jako řadu dalších značek) vyrábí telefony, údajně v posledních dnech zastavil několik výrobních linek. Huawei totiž měl snížit své objednávky nových zařízení, jak tvrdí zdroj obeznámený se situací. Ani jedna ze stran ovšem tuto informaci zatím nepotvrdilo, takže se stále jedná o spekulaci.
 
 
Foxconn a Huawei mají smlouvy údajně nastavené tak, aby mohly pružně reagovat na změny na trhu. Navýšení nebo naopak snížení objednávek v závislosti na tom, jaký mají o daný model zájem zákazníci, tedy není ničím výjimečný. Tentokrát ovšem došlo k omezení výroby ve větším rozsahu a není jasné, zda se jedná o dočasné nebo trvalejší opatření. Letos měl přitom Foxconn provádět masivní nábory zaměstnanců, aby mohl rozšířit výrobu a uspokojit rostoucí objednávky ze strany Huawei. V prvním čtvrtletí 2019 totiž měla společnost podle agentury Gartner získat 15,7% podíl na světovém trhu se smartphony, zatímco ve stejném období předchozího roku to byl jen 10,5 %.
 
Naproti tomu hlavním konkurentům, Samsungu a Applu, podíl na trhu v poslední době klesá. Není divu, že Huawei pohlížel na nejvyšší příčku a chtěl se nejpozději v roce 2020 stát jedničkou na světovém trhu se smartphony. Obchodní válka s USA ovšem tyto ambiciózní plány minimálně zdrží, v horším případě zcela vzdálí. Zhao Ming, šéf podznačky Honor, připustil, že není jasné, zda se této mety podaří dosáhnout. O něco reálnější vypadá cíl získat alespoň 50% podíl na domácím čínském trhu do konce letošního roku. Vzhledem k tomu, že služby Googlu jsou v Číně zakázány, tak nebude mít zákaz ze strany USA žádný vliv na operační systém Android. Podle některých názorů by dokonce obchodní válka mohla v čínských zákaznících vzbudit vlnu vlastenectví, takže dají produktům Huawei přednost před Applem a jinými cizími značkami.
 
Zdroj: Scmp.com


reklama