Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
24.4.2019, Milan Šurkala, aktualita
Požáry elektromobilů jsou bedlivě sledovaným tématem. A pokud je to Tesla, tak ještě více. Poslední požár Modelu S se stal v Číně v Šanghaji, kde s sebou hořící auto vzalo ještě další tři blízko stojící.
Andir (31) | 25.4.201910:37
u číny bych si dával pozor na cokoli vymyslí
Odpovědět0  0
Česlo Česlič (3) | 24.4.201922:27
Jen tak na okraj ­(pokud skutečně většina požárů elektromobilů je způsobena poškozením baterií po nějaké nehodě­) nedá se tak trochu předpokládat, že u vozidel pohybujících se v běžném provozu může k nehodám docházet? Čili neměly by baterie být nějak chráněny proti poškození nárazem?
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (398) | 24.4.201922:36
Ale to se předpokládá a ony jsou chráněny docela silnými kovovými kryty. Tesla je zesilovala dokonce dvakrát, pokud se nepletu. Jenže ani to nemusí stačit na všechny možné případy.

Velká část požárů elektromobilů je od standardní elektroinstalace ­(tak jako i u spalovacích aut­). Pokud je požár elektromobilu způsoben jeho velkým akumulátorem, tak je to ve většině jeho mechanickým poškozením.
Odpovědět1  0
Česlo Česlič (3) | 24.4.201923:43
Je mi jasné, že jsou mechanicky chráněny před např. vniknutím cizího předmětu při nárazu nějakým pevným obalem... myslel jsem ­"měkkou­" ochranu ­- čili ochranu před poškozením přímo obalu akumulátorů třeba setrvačností, nebo při nárazu cizího předmětu na onen vnější obal...co píšu se týká pouze vzniku požáru přímo od baterií, nikoliv od další elektroinstalace ­/ elektroniky.
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (398) | 24.4.201923:57
Nejsem si jist, zda Vám přesně rozumím. Baterie sama o sobě má kovový obal, v němž jsou články. A tento obal samotného akumulátoru je ještě chráněn dalším kovovým krytem.
Odpovědět1  0
Česlo Česlič (3) | 25.4.201912:49
Dobrý den. Máte pravdu.
Odpovědět0  0
blue.sun (16) | 24.4.201922:18
nedělal bych z toho, že při požáru shořela další tři auta, velkou vědu. To samé se děje při požárech jiných aut, pokud jsou takhle zaparkována... takže zase jen nafukování bubliny.
Odpovědět0  2
Danny723 (2) | 24.4.201919:09
To, že Tesly vzplanou např. den po nějaké menší nehodě, která poškodí baterii nebo na vrakovišti už tu bylo. Ale z mého pohledu je dost podezřelé, že někdo nahrával záběr z bezpečnostní kamery ve velínu ­(asi z kapsy, že je to tak šejdrem­) a zrovna ve chvíli, kdy to auto chytlo. A navíc ta bezpečnostní kamera jako na potvoru nahrávala zrovna tu brzy hořící Teslu. Kamery většinou nahrávají nějaké dveře nebo brány, případně parkoviště jako celek, jeho větší část, ne tři auta.
Odpovědět3  2
Milan Šurkala (398) | 24.4.201919:37
Takhle rychle bych s tím ale hotov nebyl. Je tam vidět, že všechny kamery zabírají tak kolem 4 aut, ne více ­(i na tom záběru z druhé kamery jsou jen cca 4 auta a rozhodně ne celé parkoviště­), navíc těch kamer tam v pravém sloupečku na displeji je hned několik. Za další, je vidět, že to nenahrávali zrovna, když to auto chytlo, ale že nahrávali záznam ­(mají vybraný časový úsek do 20:20, přitom se přehrává video z času 20:14, takže nejde o živý záznam­).
Odpovědět3  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.