www.svetmobilne.cz
>
>
>
>

Další hromadná žaloba na Apple za zavádějící info o odolnosti vůči vodě

Další hromadná žaloba na Apple za zavádějící info o odolnosti vůči vodě
, , aktualita
Na Apple se valí jedna žaloba za druhou. Tentokrát je to opět hromadná žaloba za zavádějící informace o odolnosti vůči vodě u iPhonů. Tento marketingový tahák se totiž při reklamacích jakoby vypařil.
K oblíbeným
reklama
Apple už od dob iPhonu 7 hovoří o tom, že jeho iPhony mají zvýšenou odolnost proti vodě. Tehdy šlo o rating IP67 (30 minut v 1metrové hloubce), od iPhonu 11 Pro je to pak až IP68 (30 minut ve 4metrové hloubce) a řada iPhone 12 se dostala dokonce na 6 metrů. I když jsou případy, kdy se iPhone vytáhl z vody i po týdnech a fungoval, přesto je tu problém. Uvnitř iPhonů je totiž malý senzor, který zčervená při kontaktu s vodou. Pokud se tak telefon utopí, ten zčervená a případná reklamace není uznána. Vtip je také v tom, že tento rating se testuje laboratorně ve statické a čisté vodě, zatímco uživatelům iPhonů telefony padají do špinavé, mnohdy slané vody, nezřídka i proudící. Právě tato výtka je Applu často vytýkána.
 
Apple iPhone ve vodě
 
Nedávno tak Apple dostal v Itálii pokutu 10 mil. EUR za to, že uváděná odolnost neodpovídá běžnému používání telefonů, které obvykle padají do jiné než čisté vody, a že v takovém případě neuznává záruku. Nyní se z podobného důvodu objevila hromadná žaloba v USA.
 
Ta také tvrdí, že Apple nadhodnocuje schopnosti svých iPhonů a záruka nekryje situace, kdy se senzor tekutin zbarví do červena. Apple dokonce radí, že při polití nápojem, jako je džus nebo káva, by uživatel měl iPhone opláchnout, ale žaloba tvrdí, že v takovém případě může dojít ke zčervenání senzoru, ačkoli nebyl ponořen do velké hloubky po dlouhou dobu. Záruka ale padá i v takovém případě (rating se vztahoval na vodu, ale ne na džus). Antoinette Smith, která žalobu v New Yorku podala, tak chce, aby Apple posuzoval záruku a odolnost na základě typického použití a ne laboratorních testů. I když chápu pohnutky a souhlasím s tím, že by mělo dojít ke změnám, ono to není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá.
 
Zde se právě naráží na to, co je typické použití a co je typická kapalina. Jak se to má testovat? Mají to hodit do Colorada nebo do Vltavy? Co když bude sucho nebo naopak dlouhodobě pršet s úplně jiným průtokem vody? Právě proto se musí takové věci testovat v laboratořích v přísně kontrolovaných podmínkách. Otázkou tedy je, zda by ratingy neměly zahrnovat právě i nějaké horší podmínky (ale pochopitelně zase laboratorně kontrolované, jinak by to nedávalo smysl). To, že si je Apple vykládá v záručních podmínkách tak, aby se mu to hodilo, je věc jedna, ale co se týče uvádění odolnosti pro typické použití bez laboratorních testů, tam se s žalobou moc nedá souhlasit.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily
Společnost Hon Hai Technology Group (Foxconn) známe jako výrobce elektroniky např. i pro Apple, nicméně v budoucnu chce rozjet i výrobu elektromobilů. Představila hned tři nové modely včetně autobusu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu
Dopravní podniky se začínají obávat elektrických autobusů. Byť je ještě nedávno s velkou slávou zaváděly do provozu, kvůli nedávným požárům je některá města v Německu dočasně stáhla z aktivní služby.
16.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
15.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023 Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023
Před měsícem jsme se dozvěděli, že se kvůli čipové krizi odsouvá Roadster až na rok 2023. Vypadá to, že nebude zdaleka jediným modelem, který nabere další zpoždění. Týkat se to má i ostatních připravovaných novinek.
14.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických
Individuální automobilová doprava se postupně stává stále dražší a hůře dostupnou záležitostí. Běžná auta zdražují, elektromobily zlevňují jen pomalu a v Berlíně chtějí zakázat oboje. A tentokrát nejsou to politici, nýbrž sami občané.
12.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře