www.svetmobilne.cz
>
>

Continental na CES 2018 představí bezdrátové nabíjení elektromobilů

Continental na CES 2018 představí bezdrátové nabíjení elektromobilů
, , aktualita
Jedním z největších problémů elektromobilů je řešení jejich nabíjení. Společnost Continental proto chce na veletrhu představit bezdrátový systém jejich nabíjení a další vysoce univerzální systéme AllCharge.
K oblíbeným
reklama
Elektromobilita dnes stále není zdaleka vyřešena, ačkoli by si to vlády mnoha zemí zoufale přály. Jedním z problémů je nabíjecí infrastruktura, kterou chce řešit nový projekt společnosti Continental. Ta chce na nadcházejícím veletrhu CES 2018, který se bude konat v Las Vegas začátkem ledna 2018, představit několik novinek pro nabíjení elektromobilů. Tím prvním bude systém bezdrátového nabíjení, se kterým už koketují některé automobilky jako např. BMW, Mercedes nebo Renault.
 
Continental podložka
 
Toto indukční nabíjení bude vyřešeno pomoc nabíjecích podložek, které zvládnou nabíjet elektromobil výkonem 11 kW a s 90% efektivitou. Každá minuta nabíjení by tak měla přinést možnost ujet jeden kilometr. Takové řešení by se krásně hodilo např. při parkování u práce nebo obchodech. Součástí projektu je i mikronavigační systém, který dokáže auto zaparkovat přesně nad podložku, aby nabíjení bylo co nejefektivnější (otázkou ale zůstává, zda je možné parkovat popředu i pozadu nebo jen jedním směrem). Pozdější verze systému by měly umožnit automatické přeparkovávání vozidel. Jakmile by se tedy jedno nabilo, samo by odjelo a umožnilo vjezd druhému.
 
Dalším systémem je AllCharge, neboli univerzální nabíjecí systém. Dnešní stav je takový že různé nabíječky i různá auta používají jiné verze systémů, máme zde totiž nabíječky i motory na střídavý nebo stejnosměrný proud. Tento systém tak nabízí možnost nabíjení různými způsoby. Pokud je nabíječka na střídavý proud (AC) a vozidlo využívá k nabíjení stejnosměrný proud (DC), což je u většiny vozů obvyklé, vzniká problém. Buď nabíječka nebo auto musí obsahovat konvertor. Systém AllCharge nicméně umožní, aby samotný elektromotor a invertor ve voze fungoval jako nabíječka. Pokud tedy dochází ke konverzi z AC na DC, vstupuje do hry elektromotor samotného vozu, který nabije baterii. V případě, že je nabíječka i nabíjení baterie ve voze typu DC, nabíjí se baterie přímo z nabíječky bez pomoci motoru a invertoru.
 
Tento systém si poradí s nabíjením o výkonu až 43 kW při použití střídavého proudu. Za 10 minut tak nabije vůz na dalších 50 km jízdy. V případě stejnosměrného 400V systému je možné nabíjet 3krát rychleji a za 10 minut dostat energii až na 150 km. Podporovány budou i 800V DC systémy, které za tento časový úsek nabijí energii dokonce na 300 kilometrů. S uvedením na trh se počítá v roce 2022. AllCharge také umožní, aby auto fungovalo jako powerbanka a bylo schopno poskytovat energii svému okolí v případě potřeby.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Škoda představila elektrické Citigo iV Škoda představila elektrické Citigo iV
V nabídce mladoboleslavské automobilky Škoda se objevuje první elektromobil v podobě malého městského Citiga iV. Novinka nabídne vyšší výkon než benzínové verze a dojezd na jedno nabití dosahuje přes 250 km.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici
Apple uvedl aktualizované notebooky MacBook Pro pro rok 2019. Asi nejdůležitější změnou nebude zavedení 8jádrových procesorů, které významně navyšují výkon, ale především to, že se Apple opět pokusil vylepšit klávesnici.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI
Automobilka Škoda začíná pracovat na elektrifikaci svého portfoila a jedním z prvních počinů je nový plug-in hybrid Superb iV. Novinka má umět jezdit i v čistě elektrickém režimu a ujet vzdálenost až 55 kilometrů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země
Smartphony Sony to mají dnes hodně nahnuté. Divize je hodně ztrátová, prodeje padají neustále níž a Sony se tak rozhodlo, že se bude soustředit už jen na čtyři světové oblasti. Evropa je stále mezi nimi.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu
Závody o nejrychlejší předokolku na okruhu Nürburgring pokračují a dosavadní titul musí Honda chtě nechtě předat Renaultu. Jeho nový Mégane RS Trophy-R totiž japonský hot hatch překonal o téměř 4 sekundy.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala