Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Consumer Reports už nedoporučují Microsoft Surface. Kvůli nízké spolehlivosti

11.8.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Americká spotřebitelská organizace Consumer Reports stáhla doporučení všech notebooků a tabletů značky Microsoft Surface. Důvodem je nedostatečná spolehlivost, neboť čtvrtinu uživatelů do dvou let od zakoupení potká nějaký problém se zařízením.
Zařízení Microsoft Surface nejsou zrovna levná, proto by od nich uživatelé očekávali vysokou kvalitu a spolehlivost. Jka však ukazuje nedávné zjištění americké neziskové organizace Consumer Reports, která se zabývá mimo jiné testy produktů z nejrůznějších kategorií, potýkají se tablety a notebooky této značky s vysokou poruchovostí. Přes 90 tisíc majitelů některého z modelů Surface, to znamená přibližně 25 %, se do konce druhéo roku používání setká s problémem. To je podle odborníků zatím nejhorší zaznamenaný výsledek mezi výrobci počítačů, proto Consumer Reports odebírá všem produktům Surface své doporučení. V USA se jedná o největší a nejrespektovanější organizaci svého druhu, proto tato kauza jistě ovlivní při rozhodování nejednoho zákazníka. „Pokud máte starosti o to, jak dlouho vám produkt vydrží, měli byste zvolit značku, která má vyšší předvídanou spolehlivost“, řekl agentuře Reuters Jerry Beilinson, editor Consumer Reports pro oblast elektroniky, a dodává: „Notebooky a tablety od Microsoftu jsou znatelně méně spolehlivé než většina ostatních značek“. Aby organizace podpořila své závěry srovnáním s ostatními značkami, zveřejnila následující graf, který ukazuje procento poruch notebooků do dvou let od zakoupení:
 
 
Nejčastějšími problémy se zařízeními Surface má být zamrzání, neočekávané vypínání a poruchy dotykového displeje. Musíme také připomenout, že na americkém trhu poskytují výrobci obvykle kratší záruka než dvouletou, na kterou jsme zvyklí v Evropě. V případě poruchy během druhého roku používání tedy musí zákazník servisu uhradit cenu opravy i náhradních dílů. Microsoft se ke zjistění Consumer Reports vyjádřil následovně: „Každá generace modelů Surface je výkonější a spolehlivější než její předchůdci. Podíl vrácených nebo opravovaných kusů odpovídají průměru v tomto odvětví pro zařízení ve stejné třídě, pokud nejsou dokonce nižší. Zavázali jsme se, že zajistíme prvotřídní zkušenosti všem naším zákazníkům v celé řadě zařízení Surface.“
 
Microsoft i recenzenti srovnávají Surface často s produkty od Applu. Pokud by se jim však výrobce chtěl opravdu vyrovnat, by zlepšit spolehlivost svých zařízení. Připomeňme, že výrobky Applu jsou organizací Consumer Reports pravidelně doporučovány. Problém nastal až v případě nejnovější generace Macbooku Pro. která doporučení nejprve nedostala kvůli nedostatečné výdrži baterie a změna přišla až po softwarové aktualizaci.
 


reklama