Zařízení Microsoft Surface nejsou zrovna levná, proto by od nich uživatelé očekávali vysokou kvalitu a spolehlivost. Jka však ukazuje nedávné zjištění americké neziskové organizace Consumer Reports, která se zabývá mimo jiné testy produktů z nejrůznějších kategorií, potýkají se tablety a notebooky této značky s vysokou poruchovostí. Přes 90 tisíc majitelů některého z modelů Surface, to znamená přibližně 25 %, se do konce druhéo roku používání setká s problémem. To je podle odborníků zatím nejhorší zaznamenaný výsledek mezi výrobci počítačů, proto Consumer Reports odebírá všem produktům Surface své doporučení. V USA se jedná o největší a nejrespektovanější organizaci svého druhu, proto tato kauza jistě ovlivní při rozhodování nejednoho zákazníka. „Pokud máte starosti o to, jak dlouho vám produkt vydrží, měli byste zvolit značku, která má vyšší předvídanou spolehlivost“, řekl agentuře Reuters Jerry Beilinson, editor Consumer Reports pro oblast elektroniky, a dodává: „Notebooky a tablety od Microsoftu jsou znatelně méně spolehlivé než většina ostatních značek“. Aby organizace podpořila své závěry srovnáním s ostatními značkami, zveřejnila následující graf, který ukazuje procento poruch notebooků do dvou let od zakoupení:

Nejčastějšími problémy se zařízeními Surface má být zamrzání, neočekávané vypínání a poruchy dotykového displeje. Musíme také připomenout, že na americkém trhu poskytují výrobci obvykle kratší záruka než dvouletou, na kterou jsme zvyklí v Evropě. V případě poruchy během druhého roku používání tedy musí zákazník servisu uhradit cenu opravy i náhradních dílů. Microsoft se ke zjistění Consumer Reports vyjádřil následovně: „Každá generace modelů Surface je výkonější a spolehlivější než její předchůdci. Podíl vrácených nebo opravovaných kusů odpovídají průměru v tomto odvětví pro zařízení ve stejné třídě, pokud nejsou dokonce nižší. Zavázali jsme se, že zajistíme prvotřídní zkušenosti všem naším zákazníkům v celé řadě zařízení Surface.“
Microsoft i recenzenti srovnávají Surface často s produkty od Applu. Pokud by se jim však výrobce chtěl opravdu vyrovnat, by zlepšit spolehlivost svých zařízení. Připomeňme, že výrobky Applu jsou organizací Consumer Reports pravidelně doporučovány. Problém nastal až v případě nejnovější generace Macbooku Pro. která doporučení nejprve nedostala kvůli nedostatečné výdrži baterie a změna přišla až po softwarové aktualizaci.
Zdroj: Thurrott.com