www.svetmobilne.cz
>
>

Čínský elektromobil ORA R1 ze méně než 200 tisíc Kč

Čínský elektromobil ORA R1 ze méně než 200 tisíc Kč
, , aktualita
Čína je velmocí, pokud jde o elektromobily. Aby se dostali k ještě většímu množství lidí, společnost Great Wall Motor vyvinula elektrický automobil ORA R1. Jeho cena by po přepočtu měla být s dotacemi pod 200 tisící Kč.
reklama
Jestli někde na světě elektromobily opravdu letí, tak je to Norsko a Čína, za což mohou především velmi štědré dotace. V případě Číny se zde snaží vyřešit opravdu velmi špatnou smogovou situaci ve městech. Elektřinu zde sice nevyrábí zrovna čistě, takže znečištění se jen přesouvá jinam, každopádně samotným městům to pomáhá trochu více dýchat. Není tedy divu, že zdejší vláda dává lidem velmi štědré pobídky na nákup elektromobilů a čínské automobilky tak vyvíjí jeden elektromobil za druhým. Takovou společností je i Great Wall Motor, která představuje malý vůz ORA R1. Ten má s dotacemi vyjít na pouhých 59800 čínských juanů (cca 196 tisíc Kč) až 77800 juanů (cca 255 tisíc Kč).
 
ORA R1
 
Malý vůz pohání elektromotor o výkonu pouze 35 kW, nicméně na takto malé auto to stačí a může dosáhnout maximální rychlosti 100 km/h (podle všeho je omezená, s tímto výkonem by totiž bez omezení měla být maximální rychlost někde okolo 130-140 km/h). Vozítko je vybaveno 33kWh akumulátorem, který by dle normy NEDC měl vydržet na 194 mil (312 km). Jak ale známe normu NEDC, skutečnost bude znatelně horší a dalo by se dle podmínek předpokládat spíše okolo 200-250 km.
 
Na celý vůz zde bude poskytována 3letá záruka s omezením na 120 tisíc km. Stěžejní komponenty elektromobilu budou mít nicméně záruku po dobu 8 let a na 150 tisíc km. Automobil bude dostupný pouze v Číně přes menší obchody ORA Home, nicméně společnost uvažuje o expanzi na další trhy.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Tesla chce snížit náklady, propustí 7 % zaměstnanců Tesla chce snížit náklady, propustí 7 % zaměstnanců
Hospodaření automobilky Tesla je velmi bedlivě sledováno, a aby i další čtvrtletí bylo ziskové, rozhodla se společnost dát sbohem 7 % svých zaměstnanců. Potřebuje totiž zlevnit výrobu Modelu 3 a přijít se základní verzí elektromobilu.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Motorola vrátí legendární jméno RAZR, chystá skládací telefon Motorola vrátí legendární jméno RAZR, chystá skládací telefon
Skládací telefony jsou mezi výrobci velkým hitem, plánuje je většina velkých hráčů. Nejvíce se sice mluví o Samsungu, ale nějaký skládací přístroj si má chystat i Motorola. A úspěch si chce zajistit i použitím legendárního jména RAZR.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Tesla končí s provizním systémem, je příliš drahý Tesla končí s provizním systémem, je příliš drahý
Mnohé společnosti mají různé provizní systémy (tzv. referral), aby získaly co nejvíce zákazníků. Takový program měla i automobilka Tesla, nicméně jej už za pár týdnů zruší, společnost přichází moc draho.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy
Automobilka McLaren představila nový roadster 600LT Spider. LT zde znamená Long Tail, tedy prodlouženou záď pro lepší aerodynamiku. Nechybí ani dvakrát přeplňovaná V8, která dává rovných 600 koní.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu
Švédská automobilka Saab zbankrotovala už před 7 lety a poté putovala do rukou Číňanů. Dostala jméno NEVS a nyní má opět nového majitele. Je jím čínský developer se zaměřením na zdravotnictví.
18.1.2019, aktualita, Milan Šurkala