Čína je největším trhem s elektromobily na světě. Vláda je zde hodně podporuje a EV tu jdou dost na dračku. Proto není ani divu, že se zde i vyrábí hodně elektromobilů, mezi nimiž je i čínský výrobce Nio. Společnost vede William Li, který ji založil v roce 2014 a je přezdíván "čínský Elon Musk". Poslední novinkou je nové SUV s názvem ES6, které je menší variantou modelu ES8 z července letošního roku.

Nutno říci, že design rozhodně nepůsobí levně a takové auto by neudělalo ostudu ani na amerických nebo evropských trzích, kam se prozatím nevyváží. V nabídce budou celkem čtyři verze lišící se výkonem motorů a velikostí akumulátoru. Ten může mít 70 kWh nebo 84 kWh.

Pokud jde o motory, verze ES6 Standard má dva 160kW motory, které vůz rozjedou na 100 km/h za 5,6 sekundy (je s podivem, že to platí i pro těžší verzi s větším akumulátorem). Dojezd činí 410 km (70kWh verze), resp. 480 km (84kWh). V případě modelu ES6 Performace se můžete těšit také na dva motory. Výkon prvního zůstává na 160 kW, druhý však posílil na 240 kW. Výsledkem je akcelerace na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy. I přes vyšší výkon má tato verze udáván vyšší dojezd 430 km v případě 70kWh verze a až 510 km u 84kWh varianty. Tyto dojezdy jsou dle NEDC normy, takže v praxi čekejte alespoň tak o pětinu méně.

Každý motor pohání jednu nápravu a Li-Ion akumulátor je chlazený vodou. Umístěn je v hliníkovém šasi, díky kterému se šetří hmotnost. Ve výbavě je SIM karta dovolující připojení na internet s 8GB bezplatným tarifem. Za digitálního asistenta Nomi zaplatíte 4800 RMB (asi 16 tisíc Kč). Ceny vozů byly stanoveny od 358 tisíc RMB (asi 1,18 milionu Kč) za Standard 70kWh verzi až do 448 tisíc RMB (asi 1,47 mil. Kč) za Performance 84kWh variantu. Společnosti se za půl roku podařilo prodat už okolo 10 tisíc kusů o 20 cm většího modelu ES8.

Zdroj: autocar.co.uk, auto-motor-und-sport.de