Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
24.8.2021, Milan Šurkala, aktualita
Čínská automobilka NIO, která vyrábí jen elektromobily podobně jako americká Tesla, chystá vstup do Evropy. Po Norsku bude druhou evropskou zemí Německo, kde byl příchod firmy oficiálně potvrzen.
doriel (15) | 26.8.202115:39
dobrý nápad vyměňovat baterie. ale už to vidím jak dostanu nějakou mrchu, která vydrží 50% co jiné baterie :D
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 26.8.202116:01
To se nestane. Taková baterie už na trhu nemá dávno co dělat, to už je baterka po smrti. Z elektromobilů se vyřazují obvykle tak okolo 80 % a ani v sekundárním dožití to nejde tak daleko. Spíše naopak máte šanci, že postupem času dostáváte pořád lepší a lepší baterky.
Odpovědět1  0
doriel (15) | 26.8.202116:20
Doufejme :­) děkuji za odpověď. A nevíte co se pak s těmi bateriemi děje? Dá se to nějak obnovit nebo zrecyklovat? Omlouvám se jestli nejste odborník na baterie, ale já o tom vím málo :)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 26.8.202116:32
Co přesně se s nimi děje, to už záleží na konkrétním výrobci. Prakticky všichni výrobci elektromobilů mají program zpětného výkupu akumulátorů, které jdou na další zpracování. Akumulátory se rozeberou, články se proměří, špatné jdou na recyklaci ­(a z recyklovaných materiálů se pak dělají články nové­). Tohle mají obvykle na starosti externí firmy, ale není to vždy pravidlem ­(např. VW i Tesla nedávno dokončily střediska na rozebírání a případně i část recyklačního procesu­). Články, které ještě vykazují akceptovatelný stav, pak mohou sloužit klidně i další dekádu v úložištích, kde jejich snížená kapacita ­(vzhledem k objemu a hmotnosti­) nevadí. Takže to mohou být třeba úložiště k solárním panelům, mohou se použít jako buffery do nabíječek elektromobilů i vyrovnávání elektrické sítě... Takže se ke skutečné recyklaci dostanou o dekádu později, kdy budou ­(pravděpodobně­) recyklační procesy zase o něco efektivnější, tedy ekologičtější i levnější.

Pokud jde o NIO Battery Swap, tak ani tam přesně nevíme, co se děje, ale můžeme to předpokládat. Vzhledem k tomu, že má automobilka velké množství akumulátorů pod kontrolou, může dobře monitorovat jejich stav a průběžně odstraňovat vadné akumulátory z oběhu ­(a provádět s nimi výše zmíněné­) a nahrazovat je novými, které budou patrně zase o něco lepší než ty staré několik let. Takže máte ­(zejména ze začátku­) velkou šanci dostat horší akumulátor, než kdybyste si ho koupil, ale čím víc toho najedete, tím větší máte šanci, že naopak dostanete akumulátor méně ojetý, než by byl Vámi vlastněný. Je to jednoduše služba.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.