www.svetmobilne.cz
>
>

Čína otestovala nový maglev, který bude jezdit rychlostí 600 km/h

Čína otestovala nový maglev, který bude jezdit rychlostí 600 km/h
, , aktualita
Čína chystá nové rychlovlaky, které budou konkurovat letecké dopravě. Jedním z projektů je maglev, který má jezdit rychlostí 600 km/h. Prototyp novinky byl už vyzkoušen v praxi, byť při mnohem nižších rychlostech.
K oblíbeným
reklama
Už před rokem obletěla svět novinka, že Qingdao Sifang Co., Ltd., dceřinná společnost firmy China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), chystá rychlovlak typu maglev, který se bude prohánět rychlostí 600 km/h. To znamená, že by takové vlaky na kratších vzdálenostech mohly konkurovat letecké dopravě a v rychlosti ji i překonat. Např. let z Pekingu do Šanghaje zabere se všemi kontrolami na letištích asi 4,5 hodiny, nynější rychlovlak potřebuje 5,5 hodiny, ale nový maglev by tuto 1200 km dlouhou trasu měl zvládnout jen za 3,5 hodiny. Trasa Hangzhou - Šanghaj by pak měla zabrat jen 20 minut.
 
Prototyp čínského maglevu
prototyp nového čínského maglevu, zdroj: news.tongji.edu.cn
 
Prototyp nového vlaku se nyní poprvé objevil na testovací trati. Šlo jen o jeden vagón, takže do rychlosti 600 km/h měl test opravdu hodně daleko. Ostatně testovací trať Tongji University má na délku pouhých 1,5 km. Než se novinka dostane do ostrého provozu, bude muset podstoupit ještě hodně testů a dalšího vývoje. Předpokládá se, že první 500 km dlouhá trať bude zprovozněna v roce 2025. Ve vývoji je přitom tento projekt Advanced Rail Transit od roku 2016, takže si to celé vyžádá téměř 10 let.
 
Připomeňme ještě, že rychlostní rekord s maglevem drží Japonsko, které dosáhlo rychlosti 603 km/h. Ale i samotná Čína se už teď má čím chlubit. Mezi šanghajským letištěm a centrem města "jezdí" maglevy už pěknou řádku let rychlostí 430 km/h (některé spoje jezdí "jen" 300 km/h). A je to tedy pořádná rychlost, kdy vám po zpomalení na 300 km/h přijde, že skoro stojíte. Tuto 30 km dlouhou trasu zvládne za 8 minut.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED
Apple představil novou generaci tabletů iPad Pro. Z již tak hodně svižných tabletů se staly ještě větší rychlíci díky procesoru Apple M1. Máme zde minimálně 8 GB RAM, USB 4 s podporou Thunderboltu a větší verze má i displej s mini-LED.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech
Ve Spojených státech se stala kuriózní nehoda vozu Tesla. Automobil neměl nikoho na sedadle řidiče a ve vysoké rychlosti to napálil do stromu. Tam se po nárazu vznítil a dva pasažéři vozu to nepřežili.
19.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem
Sony uvedlo dva nové mobilní telefony Xperia 1 III a Xperia 5 III. Oba dva míří především na náročnější tvůrce obsahu. V případě prvního modelu tu máme dokonce 4K displej. Oba pak mají telemodul s optickým zoomem na přepočtených 105 mm.
15.4.2021, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů
Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD
Výrobní vada nemusí být vždy jen ke škodě. V případě telefonu Apple iPhone 11 Pro totiž paradoxně výrazně zvýšila cenu telefonu. Ten měl na zadní straně špatně umístěné logo nakousnutého jablka.
14.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře