reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Češi představují elektrický offroad MWM Spartan 2.0 s 61kWh akumulátorem

2.2.2024, Milan Šurkala, aktualita
Češi představují elektrický offroad MWM Spartan 2.0 s 61kWh akumulátorem
Společnost MW Motors už vyráběla elektrickou verzi vozu UAZ 469, nyní ale představuje modernější offroad, který svým vzhledem více připomíná spíše Mercedes třídy G. Má to být ale pracant do terénu a ne luxusní SUV. Taktéž bude elektrický.
Společnost MW Motors má sídlo ve Štěnovicích, které leží kousek od Plzně. Tato firma představuje novou generaci svých elektrických terénních vozů. Novinka se jmenuje MWM Spartan 2.0 (předprodukční jméno) a má jít o praktický offroad do terénu, který si nehraje na luxus moderních SUV, ale sloužit má jako pracovní nástroj. Může trochu připomínat Mercedes třídy G, nicméně jeho základ můžeme znát z indického vozu Force Gurkha. Jeho výhodou mají být relativně malé rozměry, alespoň co se délky týče. Je postaven na podvozku s rozvorem 2400 mm (to je o 5 cm méně než u Favorita a Felicie), jeho délka je 4116 mm, je 1812 mm široký a 2075 mm vysoký. Využívá pneumatiky 245/70 R16 a světlá výška přesahuje 200 mm, přičemž brodivost má činit přes 700 mm.
 
MWM Spartan 2.0
 
Prázdný vůz je ale dost těžký, váží 2350 kg (pravděpodobně bez řidiče), celková hmotnost činí 3375 kg. Uvnitř lze využít prostor pro náklad o objemu až 1718 litrů (jde o 2místný vůz). Praktickou může být také schopnost táhnout až 3tunový přívěs. Nájezdový úhel vepředu činí 38°, vzadu je to 35° a přejezdový úhel je také 35°. Samozřejmostí je pohon na obě nápravy.
 
MWM Spartan 2.0
 
Vozidlo je poháněno synchronním elektromotorem s permanentním magnetem o max. výkonu 130 kW a točivém momentu 1075 Nm. Je kapalinou chlazený a jeho špičková účinnost dosahuje 96 %. Max. rychlost činí teoreticky 175 km/h, je však omezena na 145 km/h. Vepředu jsou kotoučové brzdy, vzadu pak bubnové. Spotřeba činí 24,5 kWh/100 km.
 
Pokud jde o akumulátor, ten pojme 61,1 kWh energie. Využitelných je 57,4 kWh, což má stačit na dojezd cca 240 km. To by dle výrobce mělo stačit na celotýdenní pracovní nasazení, přičemž auto podporuje i V2L, tedy může napájet elektrické stroje. Ať s nabíjením dalších strojů nebo bez toho, vzhledem k terénnímu nasazení bude potřeba nabíjet asi o něco častěji. Podporuje AC nabíjení s 9,6 kW, případně DC nabíjení s max. 90 kW (z 20 na 80 % se má nabít za 36 minut). Cena by měla začínat na částce 49.995 britských liber (1,46 mil. Kč).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama
reklama
reklama