www.svetmobilne.cz
>
>

BMW vylepšuje plug-in hybridy a uvádí X3 xDrive 30e

BMW vylepšuje plug-in hybridy a uvádí X3 xDrive 30e
, , aktualita
Automobilka BMW vylepšila portfolio svých plug-in hybridních vozidel, které mají nyní větší dojezd na elektřinu. Objevilo se také nové hybridní SUV BMW X3 xDrive 30e. To by mělo na elektřinu ujet 50 km.
K oblíbeným
reklama
BMW je jednou z automobilek, která má ve svém výrobním programu elektromobily i plug-in hybridy. Ty prošly několika vylepšeními, které spočívají zejména v použití vylepšeného akumulátoru, který při stejných rozměrech pojme asi o 30 % více energie. To znamená, že např. BMW 225xe si polepšilo s dojezdem ze 45 km na 57 km dle normy NEDC. Norma WLTP, která je reálnější, hovoří o novém dojezdu 43 km. BMW 530e si pak polepšilo ze 45-48 km na 65 km dle NEDC, resp. ze 38-45 km na 60 km dle WLTP. To znamená, že tyto vozy mohou častěji zvládnou denní porci kilometrů bez zapnutí spalovacího motoru a déle tak fungovat jako elektromobily s tím, že lze kdykoli použít spalovací motor, benzín a není pak nutno dlouho čekat na dobíjení akumulátoru. Objevila se i verze s pohonem na všechna čtyři kola BMW 530e xDrive s dojezdem 50 km (NEDC), resp. 45 km (WLTP).
 
Plug-iny BMW
 
klikněte pro zvětšení
 
Další novinkou ve výrobním programu bude nové SUV BMW X3 xDrive 30e. To se sice představilo teď v Ženevě, ale do výroby se dostane a v prosinci letošního roku. V tomto případě tu bude 4válcový přeplňovaný benzínový motor a elektromotor. Točivý moment pak na silnici přenáší 8stupňová automatická převodovka Steptronic. Celkový výkon soustavy činí velmi slušných 185 kW (252 koní) a lze jej krátkodobě zvýšit ještě o dalších 30 kW (41 koní). Dle BMW by vůz měl zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy, zatím jde ale jen o předběžný údaj.
 
BMW X3 xDrive 30e
 
klikněte pro zvětšení
 
Akumulátor je uložen pod zadními sedadly, takže vůz nabídne nadále 450litrový objem zavazadlového prostoru. Udávaná papírová spotřeba činí 2,4 litru na 100 km, emise CO2 jsou pak 56 gramů na km. Zde je ale problém v tom, že reálná spotřeba velmi výrazně závisí na tom, jak daleké cesty řidič jezdí. Kdo se často vejde do 50km dojezdu na elektřinu, může vykazovat ještě mnohem nižší spotřebu benzínu než na papíře. Naopak ten, kdo jezdí mnohem delší trasy, bude na mnohonásobně vyšších hodnotách. Za to ale nemůže norma nebo něco takového, zbytečnost těchto čísel je spojena se samotným konceptem plug-in hybridního pohonu jako takového (dva zdroje paliva, měří se jeden).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Škoda představila elektrické Citigo iV Škoda představila elektrické Citigo iV
V nabídce mladoboleslavské automobilky Škoda se objevuje první elektromobil v podobě malého městského Citiga iV. Novinka nabídne vyšší výkon než benzínové verze a dojezd na jedno nabití dosahuje přes 250 km.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici
Apple uvedl aktualizované notebooky MacBook Pro pro rok 2019. Asi nejdůležitější změnou nebude zavedení 8jádrových procesorů, které významně navyšují výkon, ale především to, že se Apple opět pokusil vylepšit klávesnici.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI
Automobilka Škoda začíná pracovat na elektrifikaci svého portfoila a jedním z prvních počinů je nový plug-in hybrid Superb iV. Novinka má umět jezdit i v čistě elektrickém režimu a ujet vzdálenost až 55 kilometrů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země
Smartphony Sony to mají dnes hodně nahnuté. Divize je hodně ztrátová, prodeje padají neustále níž a Sony se tak rozhodlo, že se bude soustředit už jen na čtyři světové oblasti. Evropa je stále mezi nimi.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu
Závody o nejrychlejší předokolku na okruhu Nürburgring pokračují a dosavadní titul musí Honda chtě nechtě předat Renaultu. Jeho nový Mégane RS Trophy-R totiž japonský hot hatch překonal o téměř 4 sekundy.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala