www.svetmobilne.cz
>
>

BMW ukázalo elektrické SUV iX s údajným dojezdem 600 km

BMW ukázalo elektrické SUV iX s údajným dojezdem 600 km
, , aktualita
Automobilka BMW představila koncept vozu iX, který bude plně elektrickým SUV na nové platformě. Vůz má však už blízko k finální verzi. Ta by měla dle WLTP údajně ujet více než 600 km na jedno nabití.
K oblíbeným
reklama
BMW už nějakou dobu vyvíjí elektrické SUV iX na nové platformě pro elektromobily. Nyní představila bližší podobu vozu, která by už měla mít blízko té finální. Vidíme ostře řezaný design s obřími ledvinkami, přestože nejsou využívány ke chlazení (jdou zde kamery, radar a další senzory). Obecně jsou první reakce výrazně negativní jako na většinu posledních BMW. Dokonce mnozí s láskou vzpomínají na Chrise Bangleho, kterému kvůli designu také nemohli kdysi přijít na jméno. Finální verze BMW iX by se měla objevit v druhé polovině příštího roku.
 
BMW iX
 
A co vlastně bude umět? Dvojice elektromotorů by měla vyvinout maximální výkon přes 370 kW (zhruba 500 koní) a díky tomu by velké SUV mělo zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Poněkud zmatené informace panují kolem spotřeb a velikosti akumulátoru. Ty jsou označeny jako méně než 21 kWh/100km, má tu být více než 100kWh akumulátor a dojezd přes 600 km dle WLTP. Jak lze při takové spotřebě a velikosti akumulátoru ujet přes 600 km, je poněkud záhadou. Americká norma EPA, která je přesnější než WLTP, by dle BMW měla udávat přes 300 mil (480 km). To už zní více realisticky.
 
BMW iX
 
BMW iX podporuje 200kW DC nabíjení, které má umožnit nabití z 10 % na 80 % za 40 minut. 10 minut nabíjení by tak mělo znamenat dojezd dalších 120 km. Nebude chybět ani možnost pomalého 11kW AC nabíjení přes wallbox. To lze využít třeba pro nabíjení v noci. Celý akumulátor by se z 0 na 100 % nabil za 11 hodin. Uvážíme-li, že se domů málokdy přijede s úplně vybitým akumulátorem a vůz zde stojí zpravidla dlouhou dobu, není to tak špatné, jak by se mohlo zdát na první pohled.
 
BMW iX
 
Nabídne 5G připojení, částečně autonomní řízení a parkování. Vůz má podobnou délku a šířku jako BMW X5, výška je pak podobná s modelem X6. Koeficient aerodynamického odporu činí jen Cx=0,25. K dispozici je bohatá výbava a nechybí ani head-up displej. Na přístrojové desce pak najdete obří BMW Curved Display.
 
BMW iX
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
DxOMark bude nově testovat i výdrž akumulátorů u smartphonů DxOMark bude nově testovat i výdrž akumulátorů u smartphonů
DxOMark známe především v oblasti vyhodnocování kvality snímačů digitálních fotoaparátů i telefonů. Nyní se ale dostalo na další kategorii, a tou jsou akumulátory smartphonů. Nově budeme mít bodové hodnocení nejen výdrže.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz EQT: elektrický předobraz nové T-Class Mercedes-Benz EQT: elektrický předobraz nové T-Class
Automobilka Mercedes-Benz představila koncept elektrického vanu EQT. Ten má být jakýmsi předobrazem nové T-Class, kompaktnější varianty k oblíbené V-Class. Pojmout má až sedm pasažérů a nabídnout jim luxusní svezení.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Jen 13 % uživatelů iOS 14.5 povolilo sledování aplikacemi Jen 13 % uživatelů iOS 14.5 povolilo sledování aplikacemi
Společnost Flurry Analytics se podívala na množství uživatelů, kteří povolili sledování aplikacemi v poslední verzi operačního systému Apple iOS 14.5. A není jich mnoho, celosvětově jde o 13 % lidí.
10.5.2021, aktualita, Milan Šurkala
Přichází nová generace Škody Fabia, dostane i čtyřválec 1.5 TSI Přichází nová generace Škody Fabia, dostane i čtyřválec 1.5 TSI
Dnes byla představena 4. generace automobilu Škoda Fabia. Nabídne větší vnitřní rozměry, na svou třídu velmi objemný zavazadlový prostor, excelentní aerodynamiku a tentokrát se dostane i na čtyřválcové TSI s objemem 1,5 litru.
4.5.2021, aktualita, Milan Šurkala10 komentářů
Elektromobily NIO přichází do Evropy, jako první bude Norsko Elektromobily NIO přichází do Evropy, jako první bude Norsko
Čínská automobilka NIO vyrábí elektromobily a v tomto roce poprvé zamíří mimo Čínu. První takovou zemí bude Norsko, kde jsou elektromobily prodejně velmi úspěšné. Je však nutno přiznat, že za to mohou daňové úlevy.
30.4.2021, aktualita, Milan Šurkala