reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

BMW ukázalo elektrické SUV iX s údajným dojezdem 600 km

, , aktualita
BMW ukázalo elektrické SUV iX s údajným dojezdem 600 km
Automobilka BMW představila koncept vozu iX, který bude plně elektrickým SUV na nové platformě. Vůz má však už blízko k finální verzi. Ta by měla dle WLTP údajně ujet více než 600 km na jedno nabití.
BMW ukázalo elektrické SUV iX s údajným dojezdem 600 km
BMW už nějakou dobu vyvíjí elektrické SUV iX na nové platformě pro elektromobily. Nyní představila bližší podobu vozu, která by už měla mít blízko té finální. Vidíme ostře řezaný design s obřími ledvinkami, přestože nejsou využívány ke chlazení (jdou zde kamery, radar a další senzory). Obecně jsou první reakce výrazně negativní jako na většinu posledních BMW. Dokonce mnozí s láskou vzpomínají na Chrise Bangleho, kterému kvůli designu také nemohli kdysi přijít na jméno. Finální verze BMW iX by se měla objevit v druhé polovině příštího roku.
 
BMW iX
 
A co vlastně bude umět? Dvojice elektromotorů by měla vyvinout maximální výkon přes 370 kW (zhruba 500 koní) a díky tomu by velké SUV mělo zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Poněkud zmatené informace panují kolem spotřeb a velikosti akumulátoru. Ty jsou označeny jako méně než 21 kWh/100km, má tu být více než 100kWh akumulátor a dojezd přes 600 km dle WLTP. Jak lze při takové spotřebě a velikosti akumulátoru ujet přes 600 km, je poněkud záhadou. Americká norma EPA, která je přesnější než WLTP, by dle BMW měla udávat přes 300 mil (480 km). To už zní více realisticky.
 
BMW iX
 
BMW iX podporuje 200kW DC nabíjení, které má umožnit nabití z 10 % na 80 % za 40 minut. 10 minut nabíjení by tak mělo znamenat dojezd dalších 120 km. Nebude chybět ani možnost pomalého 11kW AC nabíjení přes wallbox. To lze využít třeba pro nabíjení v noci. Celý akumulátor by se z 0 na 100 % nabil za 11 hodin. Uvážíme-li, že se domů málokdy přijede s úplně vybitým akumulátorem a vůz zde stojí zpravidla dlouhou dobu, není to tak špatné, jak by se mohlo zdát na první pohled.
 
BMW iX
 
Nabídne 5G připojení, částečně autonomní řízení a parkování. Vůz má podobnou délku a šířku jako BMW X5, výška je pak podobná s modelem X6. Koeficient aerodynamického odporu činí jen Cx=0,25. K dispozici je bohatá výbava a nechybí ani head-up displej. Na přístrojové desce pak najdete obří BMW Curved Display.
 
BMW iX