Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

BMW M8, nová vlajková loď dostává 600 až 625 koní

7.6.2019, Milan Šurkala, aktualita
BMW po desítkách let čekání konečně představilo vlajkovou loď M8. Zatímco v 90. letech se to nepodařilo, nyní se osmičková řada dočkala svého vrcholného modelu. Ten nabídne 600 nebo dokonce 625 koní.
V 90. letech se hodně spekulovalo o příchodu sportovní verze osmičkové řady BMW M8, zůstalo však jen u snů. BMW 8 pak na dlouhou dobu zmizelo, aby se objevilo až v těchto letech a spolu s tím se opět začalo spekulovat nad tím, zda se objeví i vrcholná verze BMW M8. Tentokrát se tak opravdu stalo a nyní tu máme novou vlajkovou loď řady BMW M. K dispozici bude ve verzi Coupé i Cabrio a obě tyto karosářské varianty budou k mání jako M8 a M8 Competition se zvýšeným výkonem.
 
BMW M8
 
Všechny varianty tak budou mít dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4395 cm3. V případě základní verze M8 nabídne maximální výkon 441 kW (600 koní) při 6000 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 750 Nm v rozsahu 1800 až 5600 ot./min. Varianty M8 Competition nabídnou dokonce 460 kW (625 koní) při 6000 ot./min, točivý moment si pak zachová svých 750 Nm, bude však k dispozici v širším rozsahu otáček od 1800 do 5800 ot./min.
 
BMW M8
 
Točivý moment posílá na všechna kola 8stupňová převodovka M Steptronic, nicméně ta upřednostňuje pohon zadní nápravy a nabízí 3 režimy včetně možnosti pohonu jen zadních kol. Prvním režimem tak je 4WD, druhým pak 4WD Sport a je zde i 2WD s pohonem pouze zadní nápravy a vypnutým stabilizačním systémem. Standardní vůz byl vyvíjen spolu se závodní verzí BMW M8 GTE. Pokud jde o verzi Competition, tak ta má navíc zesílené uložení motoru pro lepší spojení s konstrukcí vozu.
 
BMW M8
 
Maximální rychlost všech vozů je omezena na 250 km/h, s balíčkem M Driver je pak 305 km/h. Pokud jde o zrychlení na 100 km/h, tak u Coupé je to 3,3, resp. 3,2 sekundy (Competition), u verze Cabrio je to pak o 0,1 sekundy pomalejší (3,4, resp. 3,3 sekundy). Spotřeba pak činí u verze Coupé 10,5 až 10,6 l/100 km, Cabrio má pak stanoveno 10,6 až 10,8 l/100 km.
 
BMW M8
 
Zajímavostí je i tlačítko Setup, které řidiči umožňuje přístup k nastavení motoru, tlumičů, řízení, pohonu všech kol M xDrive a brzdovému systému. Dokonce je možné si uložit i dvě "oblíbená" nastavení. Nechybí ani head-up displej. Klasická verze M8 má dva režimy Road a Sport, M8 Competition přidává ještě režim Track.
 
BMW M8
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama