Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

BMW inovuje hybridní i8, dostává i verzi Roadster

30.11.2017, Milan Šurkala, aktualita
Mnichovská automobilka představila inovovanou verzi hybridního sportovního vozu i8. Nyní dostává vedle verze Coupé také variantu Roadster. Znatelně byla zvýšena kapacita baterie a také elektromotory jsou výkonnější.
BMW je jedním z průkopníků alternativních pohonů a ve svém výrobním programu má několik hybridů i elektromobily. Sportovní model BMW i8 si u nás vysloužil popularitu i díky jeho zapůjčení české policii, které dosti rychle skončilo vážnou nehodou. Nyní se představuje nová varianta, která je prezentována na Los Angeles Auto Show 2017 (od 1. do 10. prosince 2017). Jak už je ale v USA zvykem, jsou zde doslova ujetí na modelové ročníky vozů a výrobci se předhání v tom, kdo vůz daného ročníku představí dříve. Nové BMW i8 je tak již modelového ročníku 2019 a jeho prodej začne na jaře 2018.
 
BMW i8
 
Novinka přináší několik významných změn. Tou první je možnost si vedle i8 Coupé zakoupit i otevřenou variantu i8 Roadster. Jeho střechu je možné elektricky otevřít i zavřít za 16 sekund, a to do rychlosti 50 km/h. Díky tomu, že se na rozdíl od kupé, které má konfiguraci 2+2, jedná pouze o dvoumístné vozidlo, nabídne vedle klasického zavazadlového prostoru s objemem 132 litrů ještě jeden za sedadly o objemu 98 litrů. Hliníkové díly mechanismu stahování střechy jsou vyráběny pomocí 3D tisku. Hmotnost otevřené verze činí 1595 kg, což je jen o 60 kg více než u kupé.
 
BMW i8 stříbrný
 
O pohon zadních kol se nadále stará 1,5litrový tříválcový přeplňovaný benzinový motor s přímým vstřikováním, maximální výkonem 170 kW a točivým momentem 320 Nm. Jeho síla se na kola dostává pomocí šestistupňové automatické převodovky. Změn se ale dočkala elektrická část pohonu. Především se zvýšila kapacita článků baterie z 20 Ah na 34 Ah. Spolu s tím se tak zvětšila i baterie ze 7,1 kWh na 11,6 kWh (využitelných 9,4 kWh). BMW tak zvýšilo i výkon elektromotorů o 9 kW na nynějších 105 kW a točivý moment pak činí 250 Nm. Elektromotor pak před dvoustupňovou převodovku pohání přední kola.
 
BMW i8 interiér
 
Na čistě elektrický pohon je možné jet rychlostí až 105 km/h a v eko módu, který ještě více upřednostňuje elektromotor, lze jet dokonce i 120 km/h. Čistě elektrický dojezd stoupl na 29 kilometrů. Nabíjení baterie je možné přes novou 7,2kW nabíječku. Obě dvě verze jsou schopny jet rychlostí až 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h pak trvá jen 4,2 sekundy u kupé a 4,4 sekundy u roadsteru.
 
BMW i8 roadster
 
Novinkou jsou rovněž barevné varianty s metalízou E-Copper a Donington Grey. Roadster bude mít také svá vlastní 20palcová kola, která budou o kilogram lehčí než u jiných kol nabízených pro i8. V konstrukci náprav se bohatě využívá hliník a spoustu dílů auta je vyrobeno ze speciálního materiálu Carbon-Fiber-Reinforced Plastic (CFRP) kombinujícího uhlíková vlákna a plasty. Ve výbavě najdeme 8,8" dotykovou obrazovku, 360W audiosystém Harman Kardon s 12 reproduktory i head-up displej. Automobil má i zabudovanou SIM kartu pro možnost přivolání pomoci při nehodě. Tento inteligentní systém dá vědět nejen pozici, ale i závažnost nehody.
 
BMW i8 roadster záď
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama