V září minulého roku představila švédská automobilka Volvo velmi zajímavý koncept elektrického tahače Volvo Vera. Ten má nejen dnes tak módní elektrický pohon, ale také autonomní řízení. To velmi názorně ukazuje i design vozu, nemá totiž ani kabinu řidiče. Cílem je vytvořit flotilu propojených vozidel přes cloudový systém, což může ve výsledku optimalizovat provoz, vykládání i nakládání a snižovat náklady. Tyto futuristické vozy navíc už bude možné potkat i na švédských silnicích.

V pilotním projektu pro logistickou společnost DFDS budou autonomní trucky jezdit mezi logistickým centrem této společnosti a blízkým terminálem u přístavu v Gothenburgu ve Švédsku. Vozy budou mít omezenou maximální rychlost na 40 km/h a na jejich provoz bude dohlížet operátor z kontrolní věže, který za něj bude i zodpovědný. Mikael Karlsson, viceprezident Autonomous Solutions at Volvo Trucks, tvrdí, že autonomní doprava s nízkým hlukem a nulovými emisemi bude v budoucnosti hrát velmi důležitou roli, následkem čehož z toho bude profitovat byznys i lidská společnost. A i když Vera má omezovač rychlosti, Volvo jako společnost ho dle jeho slov nemá.