Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Auto na předplatné stále populárnější, Volvo v USA nestíhá

16.11.2018, Milan Šurkala, aktualita
I když mnoho lidí nemá rádo přechod k modelům předplatného, faktem je, že mezi skutečnými zákazníky je velmi populární. Týká se to nejen softwaru, ale v poslední době i aut. Operativní leasing slaví úspěchy a např. Volvo v USA nestíhá uspokojit poptávku.
V dnešní době se vše stává službou, protože je to pro uživatele ve výsledku mnohem jednodušší. Sice pravidelně platí za danou službu, ale pak se už o nic nestarají. Ve světě softwaru se tím proslavilo např. Adobe se svým Creative Cloud, ale podobně tak můžeme zmínit např. kancelářský balíček Microsft Office 365 nebo streamovací služby jako Netflix nebo Spotify. I když mnozí vznáší obrovskou kritiku nad tímto modelem placení, skutečností je, že většina lidí takový způsob preferuje a poslední dobou se to týká také aut ve formě operativního leasingu. Ten je někde dokonce tak úspěšný, že poskytovatel nestíhá uspokojovat poptávku, jak se stalo automobilce Volvo v USA, kde loni spustila program Care by Volvo.
 
Care by Volvo
 
Zákazník totiž dostane 24/7 podporu, pojištění auta, možnost ujet 15 tisíc mil (cca 24 tisíc km) ročně, pravidelný servis, aniž by pak musel platit nějaké věci navíc. Vedle pravidelného měsíčního poplatku tak platí už jen za palivo. V nabídce je např. XC40 T5 AWD Momentum za $650 měsíčně (hodnota auta je přitom $41945), nicméně v nabídce je i vyšší výbava R-Design, ale také model S60 v obou výbavách, přičemž maximem je tu pak poplatek $850 měsíčně. Úspěch je takový, že vozy připravené pro první rok služby byly zajednané už během prvních čtyř měsíců a na další zákazníky se tak nedostalo. Další zájemci tak musí čekat. Kontrakt je platný na dobu dvou let, nicméně už po roce je možné dostat nový ročník vozu.
 
Naopak Cadillac má v USA opačný problém, ten naopak na pronájem moc lidí nechce a program ukončil. Jenže tam byl poplatek $1800 za měsíc. Pokud se tedy takové služby dobře nastaví, jsou očividně hodně úspěšné a je v podstatě jisté, že se na předplatné bude překlápět čím dál tím více služeb.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama