reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Audio systém Hyundai-Kia SSZ: každý může poslouchat jinou hudbu

, , aktualita
Audio systém Hyundai-Kia SSZ: každý může poslouchat jinou hudbu
Hyundai-Kia poslední 4 roky vyvíjela audio systém Separated Sound Zone, kdy si každý pasažér v autě může poslouchat vlastní hudbu, aniž by rušil toho druhého. Přitom se obejde bez sluchátek.
Audio systém Hyundai-Kia SSZ: každý může poslouchat jinou hudbu
Automobilka Hyundai-Kia už od roku 2014 vyvíjela technologii Separated Sound Zone, kdy se podobným principem, díky kterému funguje aktivní potlačení hluku u sluchátek, dosáhlo téhož v autě. V tomto případě jde ale o to, že "hlukem" je zde audio dalších pasažérů. Výsledkem nové technologie je schopnost audio systému přehrávat hudbu a jiné zvuky tak, aby každý pasažér mohl poslouchat vlastní audio a přitom tímto nerušit nikoho jiného. Navíc do hry nevstupují žádná sluchátka.
 
Hyundai-Kia Separated Sound Zone
 
Vše je uzpůsobeno nejen na přehrávání audia, ale třeba také na hands-free hovory nebo navigační systém. Hlášky navigačního systému potřebuje slyšet řidič, takže zvuková aparatura je přehraje tak, aby je neslyšeli ostatní (neruší tak např. spící dítě). Stejně tak lze telefonovat bez toho, aniž by jiní slyšeli hovor, nicméně patrně uslyší volajícího v autě stejně jako i dnes při volání s telefonem u ucha.
 
Hyundai-Kia Separated Sound Zone
 
Podobné funkce budou v blízké době stále žádanější, neboť nastupuje éra různých autonomních asistentů (a možná i autonomních aut), takže auto se s dopravního prostředku stane spíše jakýmsi pojízdným zábavním centrem. Technologie Separated Sound Zone navíc není hudbou vzdálené budoucnosti. Po čtyřech letech vývoje je už téměř připravena jít do světa a očekávat ji můžeme v reálných autech na trhu během jednoho či dvou let.
 
 
Zajímavé je, že s podobnou technologií se na letošního apríla vytasilo britské zastoupení Škody. Tehdy to byl jen žert.