www.svetmobilne.cz
>
>

Audi uvádí splašené naftové SUV: SQ5 TDI s 255 kW

Audi uvádí splašené naftové SUV: SQ5 TDI s 255 kW
, , aktualita
Sportovní verze vozů Audi se týkají i modelů SUV. Nové SQ5 TDI přináší třílitrový diesel s 255 kW, současně jde ale i o mild hybrid, takže si dopomáhá i elektřinou. A bude pěkně rychlé, na 250 km/h ho bude muset zastavovat omezovač.
K oblíbeným
reklama
Automobilka Audi představila sportovní verzi svého SUV SQ5 TDI. Jde o mild-hybrid, v tomto případě ale docela netradičně kombinující naftový motor s elektromotorem. Poněvadž jde o sportovní verzi, můžeme čekat také silný základní motor. Tím je 3.0 V6 TDI s velmi vysokým výkonem 255 kW a maximálním točivým momentem až 700 Nm od 2500 do 3100 ot./min. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby tu Audi nepoužilo několik pokrokových technologií.
 
Audi SQ5 TDI
 
klikněte pro zvětšení
 
Turbodieselový motor totiž v tomto případě nepoužívá klasické turbodmychadlo, ale elektricky poháněné. Pokud je tak tlak výfukových plynů příliš malý, zapojí se 7kW elektromotor a roztočí lopatky turbodmychadla až na 65 tisíc otáček za minutu během 300 milisekund, díky čemuž snižuje klasickou prodlevu turbodmychadla. Dokáže tak vyvinout plnicí tlak až 1,4 baru a maximum turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek je až 2,4 baru.
 
Audi SQ5 TDI
 
klikněte pro zvětšení
 
Výsledkem je, že se vůz rozjede až na rychlost 250 km/h, kde ho zastaví omezovač a nikoli to, že by už motor víc nezvládal. Podle zastaralé normy NEDC má vůz spotřebovat pouhých 6,6 až 6,8 litrů nafty na 100 km (emise CO2 172 až 177 g/km), nicméně podle naší studie dobře víme, že v dnešní době reálné spotřeby turbodieselů překračují ty papírové v průměru o nějakých 45 %, takže reálná kombinace bude spíše někde kolem 9,5-10 litrů. Samo Audi pak zmiňuje, že mild-hybridní technologie dovolila snížit spotřebu až o 0,7 l/100 km.
 
Audi SQ5 TDI
 
klikněte pro zvětšení
 
Při rekuperaci je možné nabíjet Li-Ion akumulátor nanejvýš 12 kW, což pomáhá získávat elektřinu k dalšímu využití. Dokonce to umožňuje vypínat motor na dobu až 40 sekund (a to při rychlostech 55 až 160 km/h). Systém BAS (belt alternator-starter) pak dokáže snadno motor znovu rychle nastartovat a pomáhá i s funkcí start/stop až do rychlosti 22 km/h.
 
Audi SQ5 TDI má 8stupňovou automatickou převodovku a permanentní pohon všech čtyř kol. Standardem je 40 % točivého momentu na přední nápravě a 60 % na zadní, nicméně na základě podmínek se může tento poměr měnit ze 70:30 až na 15:85. Nechybí ani funkce vektorování točivého momentu pro jistější průjezdy zatáčkou. Kdo chce, může si SQ5 TDI objednat i se sportovním diferenciálem.
 
Audi SQ5 TDI
 
klikněte pro zvětšení
 
Toto SUV rovněž ukazuje, že vozidla kategorie SUV jsou dnes už určená spíše na silnici a nikoli do terénu. Automobil tak sice má pohon všech čtyř kol, ale proti standardnímu provedení je snížen o 30 mm. Základní provedení jezdí na pneumatikách 255/45 R20, ale je možné si objednat i 21" ráfky.
 
Nezapomnělo se ani na spoustu jízdních asistentů a některé funkce částečně autonomního řízení, např. automatické brzdění před překážkou. Vevnitř pak najdete velkou 12,3" obrazovku místo přístrojového štítu a 8,3" panel na středové konzoli. Nechybí LTE připojení s funkcí Wi-Fi hotspotu, podpora Apple CarPlay a Android Auto. O zvuk se pak starají reproduktory Bang&Olufsen. Vůz je také praktický, jeho zavazadlový prostor má objem 550 litrů, po sklopení pak vzroste na 1550 litrů. Prodej začne v létě za cenu 67.750 EUR.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Škoda představila elektrické Citigo iV Škoda představila elektrické Citigo iV
V nabídce mladoboleslavské automobilky Škoda se objevuje první elektromobil v podobě malého městského Citiga iV. Novinka nabídne vyšší výkon než benzínové verze a dojezd na jedno nabití dosahuje přes 250 km.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici
Apple uvedl aktualizované notebooky MacBook Pro pro rok 2019. Asi nejdůležitější změnou nebude zavedení 8jádrových procesorů, které významně navyšují výkon, ale především to, že se Apple opět pokusil vylepšit klávesnici.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI
Automobilka Škoda začíná pracovat na elektrifikaci svého portfoila a jedním z prvních počinů je nový plug-in hybrid Superb iV. Novinka má umět jezdit i v čistě elektrickém režimu a ujet vzdálenost až 55 kilometrů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země
Smartphony Sony to mají dnes hodně nahnuté. Divize je hodně ztrátová, prodeje padají neustále níž a Sony se tak rozhodlo, že se bude soustředit už jen na čtyři světové oblasti. Evropa je stále mezi nimi.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu
Závody o nejrychlejší předokolku na okruhu Nürburgring pokračují a dosavadní titul musí Honda chtě nechtě předat Renaultu. Jeho nový Mégane RS Trophy-R totiž japonský hot hatch překonal o téměř 4 sekundy.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala