Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Audi S8 dostává inteligentní odpružení a mild-hybrid V8

2.7.2019, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Audi představuje svou novou vlajkovou loď, sportovní limuzínu S8. Ta dostává mild-hybridní technologii s přeplňovanou V8, inteligentní odpružení pro každé kolo zvlášť a také natáčení zadní nápravy.
Mezi sportovními limuzínami máme nováčka v podobě Audi S8. Novinka vychází z klasické limuzíny Audi A8, přidává však několik úprav pro vyšší dynamiku, sportovnější zážitky, současně však při velmi komfortní jízdě. Základem je tak dvakrát přeplňovaný osmiválec V8 s objemem 4,0 litru, který dává maximální výkon 420 kW a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm. Jde však o mild-hybrid, takže je zde i malý Li-Ion akumulátor, který může být průběžně nabíjen a dovoluje vozu použít nasbíranou elektrickou energii ke snížení spotřeby. Tomu dopomáhá i technologie vypínání válců spalovacího motoru.
 
Audi S8
 
Nové Audi S8 je zajímavé i jinými vlastnostmi. Např. tu máme vzduchové odpružení, které dokáže ovládat každé kolo zvlášť. Jednou z jeho funkcí je spolupráce s kamerami, které dokáží odhalit výmoly a kolem pohnout tak, aby minimalizovalo náraz a zajistilo tak komfortnější jízdu. Zároveň se díky tomuto systému může řídit náklon vozu, a to v některých směrech a případech až o 5°. Přidává se k tomu ještě pohon všech čtyř kol, která mohou být také všechna natáčena, což zlepšuje jízdní vlastnosti ve vysokých rychlostech a usnadňuje manévrování v těch nízkých.
 
Audi S8
 
Téměř 2,5tunové auto musí také něco brzdit. Za příplatek je možné mít keramické brzdy s uhlíkovými vlákny, které jsou vepředu tvořeny kotouči o průměru 420 mm, vzadu pak s průměrem 370 mm. Pokud jde o vzhled vozu, moc změn se tu neudálo. Máme zde trochu výraznější spoilery, nová 5paprsková kola (s dvojitými paprsky), jiný tvar výfukových koncovek a podobně. Pochopitelně nechybí ani moderní výbava pro částečně autonomní řízení (Level 3), takže tu máme 5 radarů, 6 kamer, 12 ultrazvukových senzorů a laserový skener (lidar). Podporováno je i Car-to-X, systém předávání informací o semaforech, který se rozbíhá v některých velkých městech.
 
Audi S8
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama