www.svetmobilne.cz
>
>

Audi e-tron Sportback: nové plně elektrické SUV kupé

Audi e-tron Sportback: nové plně elektrické SUV kupé
, , aktualita
Rok po uvedení elektrického SUV e-tron přichází Audi s jeho sportovněji tvarovanou variantou e-tron Sportback. Toto 5dvéřové kupé může nabídnout výkon až 300 kW, má i solidní dojezd hodně přes 400 km.
K oblíbeným
reklama
V loňském září se objevilo nové elektrické SUV Audi e-tron. Automobilka Audi se ale nespokojila jen s tímto modelem a představuje i verzi e-tron Sportback. Ta má dynamičtější design, jde totiž o 5dvéřové kupé. Ani v tomto případě nejde o žádného drobka, má 4901 mm na délku, 1935 mm na šířku a 1616 mm na výšku. Tyto rozměry jsou tak na milimetr stejné jako u výchozího modelu, shodný je také rozvor 2928 mm. Jiný tvar karoserie se ale podepsal na ještě lepším koeficientu aerodynamického odporu, který činí pouhých Cd=0,25! Díky tomu má nabídnout o cca 10 km delší dojezd než e-tron.
 
Audi e-tron Sportback
 
Celkově Audi hovoří o 446 km podle normy WLTP. Ke snížení odporu při jízdě dopomáhá i nastavitelné odpružení s nastavením světlé výšky v 76mm rozsahu. Automobil má zavazadlový prostor o objemu 60 litrů pod přední kapotou a spolu se zadním prostorem je pak užitečný objem 615 litrů. Po sklopení zadních sedaček objem vzroste na 1655 litrů.
 
K dispozici budou dvě varianty vozu. Výkonnější bude e-tron Sportback 55 quattro, které v režimu D nabídne maximální výkon 265 kW a točivý moment 561 Nm. Kombinovaná spotřeba činí 21,9 až 26,0 kWh/100 km a na stovce se ocitne za 6,6 sekundy. Pokud ale zapnete sportovní režim S, výkon stoupne až na 300 kW, točivý moment na 664 Nm a stovku vůz pokoří už za 5,7 sekundy. V obou režimech je maximální rychlost omezena na 200 km/h. Poháněna jsou sice kola obou náprav díky dvěma elektromotorům, při běžné jízdě je ale využíván jen ten zadní. Ten se také primárně stará o rekuperaci, kdy dokáže vůz brzdit až s přetížením 0,3 g (220 kW a 300 Nm). Díky rekuperaci je možné získat až 30 % z celkového dojezdu.
 
Audi e-tron Sportback
 
Tato varianta má 95kWh akumulátor s napětím 396 V. Skládá se ze 36 modulů, které jsou uspořádány do spodního patra s 31 moduly a horního s 5 moduly, přičemž každý modul má 12 článků. V prodeji bude i slabší verze e-tron Sportback 50 quattro. Její elektromotory vyvinou maximálně 230 kW a 540 Nm, což zajistí akceleraci na stovku za 6,8 sekundy. Maximální rychlost je v tomto případě 190 km/h. Spotřeba je zhruba stejná, 21,6 až 26,3 kWh/100 km. Tento vůz má ale kratší dojezd 347 km kvůli menšímu akumulátoru se 71 kWh. Má totiž jen 27 modulů, díky čemuž je také o 120 kg lehčí. To v podstatě znamená, že 95kWh akumulátor váží zhruba 480 kg, zatímco 71kWh verze 360 kg a na 1 kWh energie připadá 5,05 kg. Topení zajišťuje tepelné čerpadlo a systém dokáže využít až 3 kW zbytkového tepla pro vytápění.
 
Výkonnější varianta podporuje rychlé 150kW DC nabíjení, slabší pak 120kW variantu. Obě by tak měly za půl hodiny nabít zhruba 80 % kapacity akumulátoru. Pokud jde o AC nabíjení, to je podporováno maximálně s 11 kW, od léta 2020 ale bude možné objednat druhou 11kW palubní nabíječku, která zvýší výkon na 22 kW. Samozřejmostí bude i podpora pomalého nabíjení z běžné 230V zásuvky.
 
Audi e-tron Sportback
 
Vůz má rozložení hmotnosti zhruba 50:50 a obouvá pneumatiky 255/55 R19, za příplatek lze ale mít až 22" ráfky. Uvnitř najdeme 12,1" dotykovou obrazovku infotainment systému a vůz lze ovládat i další 8,6" obrazovkou. Přístrojová deska je pak tvořena 12,3" displejem s rozlišením 1920×720 pixelů. Některé funkce jsou ovladatelné i hlasem. Zajímavostí je i možnost dokupování funkcí, a to ať už s měsíční/roční platbou pomocí předplatného nebo jednorázovým nákupem. Kdo chce, může si tak za příplatek aktivovat Matrix LED světla, ačkoli je neplánoval v době koupě automobilu. Podobně to bude i s parkovacím asistentem. Vůz má pět radarů, pět kamer a 12 ultrazvukových senzorů pro asistenční funkce. Na trh přijde na jaře 220 za cenu od 71.350 EUR.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Autopilot Tesly zmaten asfaltovými čarami, měl je za vodorovné značení Autopilot Tesly zmaten asfaltovými čarami, měl je za vodorovné značení
Autonomní řízení automobilů ještě zdaleka není připraveno na všechny možné situace a autopilot Tesly není výjimkou. Jeden z dalších problémů ukazuje chování systému na silnicích s asfaltovými čarami, které si plete s vodorovným značením.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Youtuber zkusil, co s autem udělají retardéry v plné rychlosti Youtuber zkusil, co s autem udělají retardéry v plné rychlosti
Na serveru YouTube se objevuje spousta zajímavých pokusů a o jeden z nich se pokusil youtuber Warped Perception. Odstrojil auto tak, že jde vidět jeho vnitřek a ve slow-motion nafilmoval průjezd retardéry plnou rychlostí.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Další problém u Applu, MacBook Pro 16 může mít potíže s displejem i reproduktory Další problém u Applu, MacBook Pro 16 může mít potíže s displejem i reproduktory
Ani dalšímu produktu společnosti Apple se nevyhnuly dětské nemoci. Drahé profesionální notebooky MacBook Pro s 16" displejem mohou mít problémy s přehráváním zvuku i rozmazaným obrazem nového displeje.
8.12.2019, aktualita, Milan Šurkala
GM a LG Chem budují v Ohiu továrnu na výrobu akumulátorů GM a LG Chem budují v Ohiu továrnu na výrobu akumulátorů
General Motors si chce zajistit dostatek akumulátorů pro své elektromobily, a tak ve spolupráci se společností LG Chem postaví novou továrnu na výrobu akumulátorů v Lordstownu. Tam, kde GM nedávno zavřelo továrnu na auta.
7.12.2019, aktualita, Milan Šurkala
Apple vysvětluje zapínání GPS u iPhonu 11, i když je zakázána Apple vysvětluje zapínání GPS u iPhonu 11, i když je zakázána
U nových smartphonů iPhone 11 a 11 Pro se objevila na první pohled zvláštní věc, kdy vypnutí GPS pro všechny aplikace i nadále spouštělo GPS modul, což vyvolalo obavy o soukromí. Apple ale vysvětluje, že nejde o žádný problém.
6.12.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře