Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Audi e-tron GT quattro a RS e-tron GT: nová 4dvéřová kupé na elektřinu

10.2.2021, Milan Šurkala, aktualita
Audi představuje nové čtyřdvéřové kupé e-tron GT. To bude k dispozici ve dvou verzích, RS e-tron GT a e-tron GT quattro. Obě jsou téměř 5metrová auta s elektrickým pohonem a 85kWh akumulátorem.
Automobilka Audi dnes představila elektrická čtyřdvéřová kupé e-tron GT a e-tron GT quattro. Jde o poměrně velká auta, která mají konkurovat např. Porsche Taycan, případně Tesle Model S, která však míří více na praktičnost. Audi e-Tron GT je 4,99 mm dlouhé, 1,96 metrů široké a jen 1,41 metrů vysoké. Zavazadlový prostor má objem 405 litrů (GT quattro), resp. 366 litrů (RS). Vepředu je pak další malý prostor s objemem 85 litrů. Výrobce zapracoval na aerodynamice, která má koeficient odporu 0,24. Máme zde nastavitelné vstupy pro chladič i brzdy, polohovatelný je i zadní spoiler. Zakrytí se pak dočkal podvozek.
 
Audi e-tron GT
 
Základní e-tron GT qauttro má výkon 350 kW a točivý moment 630 Nm, nicméně krátkodobě (na 2,5 sekundy) lze tyto hodnoty zvýšit až na 390 kW a 640 Nm. RS e-tron GT pak nabídne 440 kW a 830 Nm, v režimu boost pak krátkodobě až 475 kW. Z 0 na 100 km/h to mají vozy zvládnout za 4,1, resp. 3,3 sekundy, maximální rychlost je pak 245 km/h, resp. 250 km/h.
 
Audi e-tron GT
 
Rekuperace může nabídnout až 265 kW. Vozy mají 93kWh akumulátor, z nichž se využívá 85 kWh. Jde o 800V akumulátor, který podporuje rychlé 270kW DC nabíjení (za 5 minut se tak má nabít na dalších 100 km). Pomocí AC lze zvládnout 11 kW, ale krátce po zahájení prodeje přijde i podpora 22 kW. Verze GT quattro slibuje dojezd 487 km. Spotřeba dle WLTP činí 19,9-21,6 kWh/100 km u quattra a 20,6-22,5 kWh/100 km u RS.
 
Audi e-tron GT
 
RS má v základní výbavě světla Matrix LED, u quattra jsou na přání, u obou lze mít za příplatek laserová světla. Kola mohou mí 19 až 21 palců, všechna kola jsou řiditelná a máme tady i adaptivní vzduchový podvozek (standard u RS, na přání u quattra). Uvnitř jde digitální přístrojová deska s 12,3" displejem, infotainment má na starosti 10,1" obrazovka. Samozřejmostí je i tepelné čerpadlo.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama