www.svetmobilne.cz
>
>

Audi bude recyklovat 95 % těžkých kovů z baterií EV

Audi bude recyklovat 95 % těžkých kovů z baterií EV
, , aktualita
Automobilka Audi ve spolupráci se společností Umicore vyvinula způsob, jak vytvořit uzavřený životní cyklus baterií pro elektromobily. Hodlá totiž recyklovat až 95 % použitých těžkých kovů, aby je nebylo nutno znovu těžit.
reklama
Baterie jsou u elektromobilů nejzásadnějším problémem elektromobility, ať už jde o jejich provozní vlastnosti nebo o "ekologii" jejich výroby. A právě na ekologický problém se zaměřila společnost Audi. Její hybridy a elektromobily budou mít v budoucnu ekologičtější baterie než doposud. Automobilka totiž spolu se společností Umicore vyvinula způsob, jak zajistit uzavřený životní cyklus těžkých kovů použitých v bateriích. Zatímco provoz elektromobilů je i při započítání výroby elektrické energie v neekologických elektrárnách (např. uhelných) o něco čistější než spalování benzinu nebo nafty, zásadním problémem je výroba baterií. Ta je velmi náročná, při výrobě je nejenže vypouštěna spousta emisí, které elektromobil svým provozem vyrovná až za mnoho let, ale také vyžaduje těžbu těžkých kovů, jako je nikl, kadmium nebo měď. Ta doslova devastuje krajinu, ze které se těží.
 
Budova Audi
 
zdroj: Audi AG
 
Aby se něčemu takovému zabránilo, nový projekt automobilky Audi a společnosti Umicore podle prvních laboratorních testů zvládá recyklovat okolo 95 % těžkých kovů ze starých baterií. Výsledkem bude, že sice bude třeba i nadále těžit materiály pro přibývající elektromobily nahrazující vozy se spalovacími motory, ale už to nebude třeba v budoucnu pro náhradu bývalého elektromobilu novým elektromobilem (resp. jen pro každý dvacátý takový elektromobil). V testu se zatím zkoumaly baterie použité v hybridu Audi A3 Sportback e-tron, který má papírovou spotřebu 11,4 až 12 kWh na 100 km a emise 36 až 40 gramů CO2 na km. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy
Automobilka McLaren představila nový roadster 600LT Spider. LT zde znamená Long Tail, tedy prodlouženou záď pro lepší aerodynamiku. Nechybí ani dvakrát přeplňovaná V8, která dává rovných 600 koní.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu
Švédská automobilka Saab zbankrotovala už před 7 lety a poté putovala do rukou Číňanů. Dostala jméno NEVS a nyní má opět nového majitele. Je jím čínský developer se zaměřením na zdravotnictví.
18.1.2019, aktualita, Milan Šurkala
Zlevněná výměna baterií iPhonů přišla Apple draho, zájem byl 10násobný Zlevněná výměna baterií iPhonů přišla Apple draho, zájem byl 10násobný
Zájem o zlevněnou výměnu baterií u telefonů Apple iPhone byl až 10krát větší, než Apple očekával. I to se projevilo na zhoršených odhadech hospodářských výsledků pro poslední čtvrtletí. Program vyšel Apple hodně draho.
18.1.2019, aktualita, Milan Šurkala
Facelift BMW 7 může mít V12 i hybrid Facelift BMW 7 může mít V12 i hybrid
Mnichovská automobilka představila facelift luxusního sedanu BMW řady 7. Ten se na první pohled liší obrovskými, o 40 % většími ledvinkami. V nabídce bude nadále motor V12 a dostane se také na hybridní verzi.
17.1.2019, aktualita, Milan Šurkala
Apple představil pouzdra na nové iPhony s akumulátorem Apple představil pouzdra na nové iPhony s akumulátorem
Pokud je vám výdrž nových iPhonů málo, pak má pro vás výrobce nová oficiální pouzdra, která výdrž těchto telefonů značně prodlouží. Obsahují totiž vestavěný akumulátor a podporují i bezdrátové nabíjení.
17.1.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář