Audi A1 představeno v nové generaci, nyní už bez dieselu
19.6.2018, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Audi dnes představila svůj nový malý hatchback A1. Dostal agresivnější design, naopak nedostal do nabídky žádný naftový motor. K dispozici budou jen tři přeplňované benzinové motory ve čtyřech verzích.
Malé Audi A1 dostává novou generaci, té předchozí se za posledních více než 7 let prodalo 830 tisíc kusů. Nová přináší agresivnější design, který vzbuzuje rozporuplné názory. Někomu se nová generace líbí, někomu nikoli. Jedním z diskutabilních prvků je mřížka nad maskou a pod kapotou. Ta evokuje sportovní kupé Audi Sport Quattro z 80. let.
klikněte pro zvětšení
Automobil je postaven na platformě MQB A0, kterou využívá např. Seat Ibiza, Seat Arona nebo Volkswagen Polo. Ve všech případech by měl mít vůz jen pohon předních kol. Pokud jde o rozměry, ty se zvětšily téměř ve všech směrech. Rozvor vzrostl rovnou o 9 cm, délka pak o 5,5 cm na nynějších 4030 mm. Také šířka se měla zvětšit o zhruba 3 cm a naopak výška byla snížena o přibližně jeden centimetr.
klikněte pro zvětšení
Spolu s nárůstem rozměrů se také znatelně zvětšil zavazadlový prostor, jehož objem nyní činí velmi slušných 335 litrů (starší generace 270 litrů), po sklopení se můžete těšit na 1090 litrů. K dispozici jsou LED světla a kola mohou mít 15 až 18 palců.
klikněte pro zvětšení
Pokud jde o motory, zajímavostí je zejména to, že z nabídky úplně vypadly naftové motory stejně jako u české Škody Fabia. Zatímco Fabie bude k dispozici pouze s litrovými tříválci (a to v atmosférické i přeplňované verzi), Audi míří ve stejné rozměrové třídě podstatně výše. Základem tak zde budou stejné litrové tříválce, které u Fabie tvoří vrchol, tedy pouze ty přeplňované. K dispozici budou ve dvou verzích 25 TFSI se 70 kW a 30 TFSI s maximálním výkonem 95 kW.
klikněte pro zvětšení
Jak ale bylo řečeno, tady nabídka teprve začíná. Pokračuje čtyřválcem 1.5 TSI ve verzi s označením 35 TFSI. Její maximální výkon bude 110 kW. A aby toho nebylo málo, zakoupit půjde dokonce i verze 40 TFSI s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 147 kW. Nejvýkonnější verze bude dodávána s 6stupňovou převodovkou S-Tronic, ostatní budou k mání s 6stupňovým manuálnem nebo 7stupňovým S-Tronicem.
klikněte pro zvětšení
Audi zapracovalo na ovládání a poloze řidiče, což má zajistit ještě sportovnější jízdu. Tlumiče budou mít možnost nastavení tuhosti. Nový bude infotainment systém MMI s dotykovou obrazovkou. Ta bude mít ve vyšších výbavách 10,1" úhlopříčku, v těch středních a nižších pak 8,8". Bude možné mít i podporu Android Auto a Apple CarPlay.
klikněte pro zvětšení
V příplatkové výbavě bude i bezdrátové nabíjení telefonů nebo audio od Bang&Olufsen. Nebude chybět ani možnost mít adaptivní tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu i systém varující před vběhnutím chodce, cyklisty nebo vjetí jiných aut před vozidlo. Prodej začne v listopadu, cena základního modelu pak začne na 19500 EUR.