www.svetmobilne.cz
>
>

Aston Martin poodhalil Rapide E, má 610 koní a 800V nabíjení

Aston Martin poodhalil Rapide E, má 610 koní a 800V nabíjení
, , aktualita
Automobilka Aston Martin chystá svůj první elektromobil Rapide E. Nyní jej opět trochu více poodhalila a víme, že bude mít elektromotor o výkonu více než 610 koní. Také má podporovat rychlé nabíjení s napětím 800 V.
K oblíbeným
reklama
Už více než před rokem společnost Aston Martin hovořila o případě elektrického sedanu RapidE. Ten nakonec ponese jméno Rapide E a bude k dispozici ve velmi omezené sérii 155 kusů. Vůz bude mít dva elektromotory u zadní nápravy, které budou dohromady dávat výkon přes 610 koní (přes 449 kW) a točivý moment 950 Nm. To postačí k dosažení maximální rychlosti 250 km/h (elektronicky omezena) a zrychlení z 0 na 96 km/h za méně než 4 sekundy. Zrychlení z 80 na 112 km/h se pak odehraje za pouhých 1,5 sekundy. Automobil by měl být schopen objet celé kolo Nürburgrinugu bez omezení ze strany baterie.
 
Aston Martin Rapide E
 
klikněte pro zvětšení
 
Baterie bude složena z 5600 Li-Ion článků typu 18650, čímž bude dosaženo 65 kWh. To je na takový vůz trochu málo, přeci jen bychom asi čekali spíše čísla kolem 90 až 100 kWh jako u nejvýkonnějších verzí Tesly Model S. Dle relativně přesné WLTP normy by to mělo stačit na ujetí 200 mil, což odpovídá přibližně 320 kilometrům. Baterie je rozprostřena do míst, kde byl původní V12 motor, převodovka a nádrž.
 
Aston Martin Rapide E
 
klikněte pro zvětšení
 
Pracuje s 800V napětím, díky čemuž umí až 100kW nabíjení. Výrobce tak hovoří o tom, že za hodinu by dokázal nabít energii na 310 mil (500 km). Tolik se ale do baterie ani nevejde. Při 400V/50kW nabíjení lze očekávat, že se za hodinu nabije energie na ujetí 185 mil (cca 300 km). Aby bla o něco snížena spotřeba elektromobilu a bylo možno dosáhnout lepšího dojezdu, zapracovalo se na aerodynamice a vůz má dokonce speciální aerodynamické disky kol. Využívá pak pneumatiky Pirelli P-Zero s nízkým valivým odporem a sníženou hlučností. První dodávky nového modelu proběhnou v posledním čtvrtletí roku 2019.
 
Aston Martin RapidE koncept
 
Aston Martin RapidE (koncept z roku 2017)
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Cellebrite: UFED Premium odšifruje cokoli s iOSem Cellebrite: UFED Premium odšifruje cokoli s iOSem
Společnost Cellebrite je jednou ze dvou velkých společností, s jejichž pomocí se bezpečnostní složky prolamují do zašifrovaných telefonů Apple. Nový UFED Premium si má poradit dokonce i s nejnovějším iOSem 12.3.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Huawei odkládá skládací smartphone Mate X Huawei odkládá skládací smartphone Mate X
Vypadá to, že po Samsungu odloží svůj skládací smartphone také společnost Huawei. Její Mate X měl přijít na trh už v těchto dnech, ale budeme si na něj muset ještě pár měsíců určitě počkat.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice
Automobilka Volvo nedávno představila pozoruhodná autonomní nákladní vozidla Volvo Vera. Ty jsou nejen elektrická, ale především zaujmou tím, že jsou autonomní a dokonce ani nemají kabinu pro řidiče.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní
Renault představil vylepšenou variantu svého sportovního kupé Alpine A110S. Dostává mnohem vyšší výkon 292 koní díky vyššímu plnícímu tlaku turbodmychadla. Má i upravený podvozek a nové designové prvky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech
Rychlonabíječky elektromobilů potřebují efektivně skladovat energii, kterou se pak nabíjí automobily. Tesla zvažuje, že pro vykrývání špiček a nabíjení mimo špičku začne využívat moderní olověné akumulátory, což by mělo vše zlevnit.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala