Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Ariel chystá extrémní 880kW elektromobil HIPERCAR s extenderem

30.8.2017, Milan Šurkala, aktualita
Ariel chystá nový supersportovní elektromobil HIPERCAR s turbínovým extenderem pro delší dojezd. V nejlepší specifikaci nabídne výkon až 880 kW a dech beroucí akceleraci. Na kola pak posílá téměř 10.000 Nm.
Elektromobily mohou mít mnoho různých podob a společnost Ariel, která stojí např. za modelem Atom, chystá nový model HIPERCAR (zkratka pro High Performance Carbon Reduction). Nepůjde rozhodně o něco běžného. Tento elektromobil bude vybaven motory o výkonu 220 kW a točivém momentu 450 Nm. Verze se zadním pohonem bude mít dva takové motory, pro každé kolo jeden. Výsledkem bude 440 kW a 900 Nm. K dispozici nicméně bude i varianta s pohonem všech čtyř kol, a to se pak přichystejte na neuvěřitelných 880 kW (téměř 1200 koní) a 1800 Nm. Zvolený převodový poměr pak dokáže na kola poslat až 9900 Nm.
 
Ariel HIPERCAR
 
Tyto údaje se pak odráží v akceleraci z 0 na 60 mil za hodinu (96 km/h) za 2,4 sekundy. Na 100 mph (161 km/h) se auto dostane za 3,8 sekund a na 150 mph (241 km/h) pak za 7,8 sekundy. Většina běžných aut jezdících na silnicích se za tu dobu nedostane ani na stovku. Maximální rychlost auta má činit 160 mph (257 km/h). Elektromobil bude mít 42kWh nebo 56kWh Li-Ion baterii a pro zlepšení dojezdu zde bude i 35kW mikroturbína v roli extenderu. Přídavný motor tak bude baterii dobíjet podobně jako je tomu u elektromobilu BMW i3 REX..
 
Ariel HIPERCAR záď
 
Jak už je dle zkratky názvu patrné, v konstrukci se použilo hodně uhlíkových vláken pro snížení hmotnosti. Šasi a pomocné rámy pak využívají hliník. Vůz obouvá pneumatiky 265/35 R 20 vpředu a 325/30 R 21 vzadu. Použijí se elektrické systémy s různým napětím, např. baterie využije až 750V systém, naopak další systémy poběží s tradičními 12 V.
 
Šasi Arielu HIPERCAR
 
Prototyp vozu bude prezentován 6. září na Low Carbon Vehicle (LCV) Show v Millbrooku. Představení finální verze se plánuje až na rok 2019 a produkce pak má být zahájena v roce 2020. Cena zatím nebyla zveřejněna a tu se dozvíme až při představení finální verze.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama