Soukromí uživatelů je v poslední době velkým tématem, ať už jde o GDPR nebo o skandály jako byla Cambridge Analytica a Facebook. Data uživatelů jsou velmi cenným artiklem pro cílení obsahu, ať už jde o reklamy a prodej produktů nebo třeba pro boj o prezidentské křeslo. Společnost Apple je jednou z těch, které v poslední době upravily podmínky svých služeb tak, aby byla nadměrná práce s daty uživatelů těžší a více postižitelná.

V pravidlech Apple App Store se totiž nově objevily formulky zakazující vývojářům další nakládání s daty uživatelů než jsou ty pro potřebu aplikace. I když uživatel odsouhlasí, že aplikace může používat např. seznam kontaktů s jejich čísly a fotografiemi, vývojář je nesmí použít někde jinde a je tak zakázáno např. budovat velké databáze lidí, které byly doposud přeprodávány dál. Dokonce je nesmí využívat ani pro svou vlastní potřebu (např. pro analýzu nebo marketing).
Toto se pochopitelně těžko vymáhá, nicméně pokud Apple zjistí porušení těchto podmínek, vývojář může dostat ban. Tím by se odstavil od dosti velkého a lukrativního trhu, což je přeci jen nemalý strašák.
Zdroj: arstechnica.com, bloomberg.com