Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Apple Watch ztrácí podíl i přes 30 % nárůst prodejů

, , aktualita
Apple Watch ztrácí podíl i přes 30 % nárůst prodejů
Společnost Apple meziročně významně navýšila prodeje svých chytrých hodinek Watch o solidních 30 %. Nicméně konkurence byla v nárůstu ještě mnohem lepší a podíl na trhu se tak u Applu o něco snížil.
Apple Watch ztrácí podíl i přes 30 % nárůst prodejů
Chytré hodinky se stávají velmi oblíbeným zbožím. Podle analytické společnosti Canalys se jen Applu podařilo navýšit prodeje za poslední čtvrtletí na zhruba 3,5 milionu kusů a celý trh dokonce překonal 10 milionů hodinek. Pro Apple to znamená meziroční nárůst o velmi pěkných 30 % a dosahuje nyní 34% podílu na trhu.
 
Apple Watch 3
 
I přesto ale situace není pro Apple zrovna nejlepší. Roste totiž celý trh, a to velmi výrazně. Loni v tomto čtvrtletí dodávky nedosahovaly ani 5 milionů kusů, takže trh se více než zdvojnásobil. 30% nárůst prodejů u Apple Watch tak najednou nevypadá pozitivně, ale naopak jako nepříjemný výsledek. A opravdu, tržní podíl Applu klesal. Nyní je již zmíněných 34 %, jenže před rokem to bylo touto dobou okolo 60 % a v minulém čtvrtletí ještě 43 %. To už nejsou čísla, kterými by bylo dobré se chlubit. Stále je však Apple jedničkou na trhu a je největším výrobcem hodinek na světě.
 
Hodně zákazníků získaly společnosti Fitbit a také Garmin, kterému se povedlo přeorientovat z výroby navigací do aut také na lukrativní trh hodinek. Dá se předpokládat, že v rámci zářijové keynote, kde se představí nové telefony Apple iPhone, společnost představí také novou generaci hodinek Apple Watch 4. Hovoří se o větším displeji i baterii a také lepších funkcích spojených s monitorováním zdravotního stavu. Jenže ani konkurence nespí a nové modely se dají také čekat od Samsungu (Galaxy Watch) a Googlu (Pixel Watch).
 


reklama