Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Apple vládne trhu s tablety, blíží se třetinovému podílu

6.8.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Trhu s tablety se sice z dlouhodobého hlediska příliš nedaří, počet prodaných kusů Applu se přesto meziročně zvýšil. Ještě rychleji rostou Huawei a Amazon, naopak Samsung v kategorii tabletů stagnuje.
Prodej tabletů vytrvale klesá od roku 2014, přesto se najdou výjimky z řad výrobců, kteří zaznamenávají v této kategorii zařízení výrazný růst. Nejnovější čtvrtletní statistiky analytické společnosti IDC (International Data Corporation) ukázaly. že jedničkou mezi tablety zůstává Apple, ktery znatelně zvýšil svůj náskok na druhý Samsung. Ve druhém čtvrtletí letošního roku se mělo prodat 11,4 milionů iPadů, ve stejném období loňského roku to přitom bylo jen 10 milionů. Apple tedy v současné době ovládá více než 30 % trhu s tablety, kterých se ve sledovaném období prodalo na 37,9 milionů. Jedná se o drobný meziroční pokles o 3,4 %, ve druhém kvartále 2016 se totiž prodalo 39,3 milionů tabletů.
 
Samsung se drží na druhém místě, ale jeho prodejní výsledky dlouhodobě stagnují, přesto to společnosti stačilo k nepatrnému zvýšení tržního podílu na 15,8 %. Naopak velmi dravě vpřed postupuje Huawei, který meziročně prodal o bezmála polovinu více tabletů a posunul se na třetí místo. Ve srovnání s Applem má však jeho čínský konkurent stále co dohánět, ve druhém čtvrtletí 2017 totiž zaznamenal jen 3 miliony prodaných kusů. O více než polovinu vzrostl počet prodaných tabletů od Amazonu, což nejspíš souvisí s aktualizovanou modelovou nabídkou. Americký internetový prodejce, kerý je známý také svvou nabídkou vlastních, cenově dostupných tabletů, díky tomu poskočil na čtvrté místo a o další příčku odsunul Lenovo, které tedy kleslo až na ocas pěti nejúspěšnějších výrobců tabletů.
 
 
IDC zahrnuje do této statistiky jen klasické tablety, případně modely s připojitelnou klávesnicí. Nezahrnuje ovšem konvertibilní notebooky, které často nahrazují funkce tabletu a jsou mezi zákazníky populárnější.
 


reklama