www.svetmobilne.cz
>
>
>

Apple M1 dostává i 13,3" MacBook Pro a s tím i 2× vyšší výdrž

Apple M1 dostává i 13,3" MacBook Pro a s tím i 2× vyšší výdrž
, , aktualita
Druhou novinkou, která dostala nový procesor Apple M1 postavený na architektuře ARM, je 13,3" verze notebooku MacBook Pro. I zde má dojít k významnému navýšení výkonu a výdrže. Ta má být až dvojnásobná.
K oblíbeným
reklama
Společnost Apple spolu s novým procesorem Apple M1, který zavádí architekturu ARM do počítačů Mac, představila také nové produkty s nimi. Vedle pasivně chlazeného MacBooku Air je to také nový 13,3" MacBook Pro. Má tedy také 8jádrový Apple M1, který má být 2,8krát výkonnější než předchozí generace (není ale jasné, proti kterému procesoru je to srovnáno, dá se ale díky formulaci "up to 2.8×" očekávat 4jádrové Core i5). GPU nabídne až 8krát vyšší výkon a dle Applu je nový MacBook Pro 3× výkonnější než nejprodávanější notebook s Windows ve své třídě. Procesy s umělou inteligencí jsou díky 16jádrovému Neural Engine rychlejší 11×. Procesor má 4 výkonná a 4 úsporná jádra, využito je také všech 8 jader GPU.
 
Apple MacBook Pro
 
Dobré je však především to, že ačkoli je nový MacBook Pro výrazně výkonnější než předchůdce, volba úsporného procesoru Apple M1 se proti Intelu projevila velmi příjemným způsobem. Zatímco u MacBooku Air byly úsporné Intely a nárůst výdrže na baterii je hodně významný, ale nikoli násobně tak velký, zde je rozdíl opravdu dramatický. Standardní Intely v tomto případě už nemají šanci a MacBook Pro zdvojnásobuje svou výdrž na 17 hodin surfování a 20 hodin přehrávání videa, a to hovoříme o srovnání se 4jádry Core i5 nebo Core i7 (tam je výdrž 10/10 hodin). K napájení tu slouží 58,2Wh akumulátor s podporou 61W nabíjení přes USB-C.
 
Apple MacBook Pro
 
MacBook Pro má 13,3" IPS displej Retina s rozlišením 2560×1600 pixelů (227 ppi), maximálním jasem 500 nitů a podporou DCI-P3. Najdeme zde 8 GB jednotné paměti, lze však doobjednat 16 GB (+6.000 Kč). Základní verze má 256GB SSD, lze ale koupit i 512GB (+6.000 Kč), 1TB (+12.000 Kč) nebo dokonce 2TB (+24.000 Kč). Máme tu dva USB 4 porty (Thunderbolt, Display Port až 6K 60Hz, nabíjení), nechybí ani Wi-Fi 6 (802.11 ax) a Bluetooth 5.0. Webkamera má rozlišení 720p. Notebook měří 30,41×21,24×1,56 cm a váží 1,4 kg. Operačním systémem bude nový macOS Big Sur. Základní verze vyjde na 38.990 Kč, varianty s Intelem (4jádrové Core i5 2,0/3,8 GHz) začínají až na 58.990 Kč, jenže ty mají v základu 16 GB RAM a 512GB SSD.
 
Zdroj: apple.com


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily
Společnost Hon Hai Technology Group (Foxconn) známe jako výrobce elektroniky např. i pro Apple, nicméně v budoucnu chce rozjet i výrobu elektromobilů. Představila hned tři nové modely včetně autobusu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu
Dopravní podniky se začínají obávat elektrických autobusů. Byť je ještě nedávno s velkou slávou zaváděly do provozu, kvůli nedávným požárům je některá města v Německu dočasně stáhla z aktivní služby.
16.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
15.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023 Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023
Před měsícem jsme se dozvěděli, že se kvůli čipové krizi odsouvá Roadster až na rok 2023. Vypadá to, že nebude zdaleka jediným modelem, který nabere další zpoždění. Týkat se to má i ostatních připravovaných novinek.
14.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických
Individuální automobilová doprava se postupně stává stále dražší a hůře dostupnou záležitostí. Běžná auta zdražují, elektromobily zlevňují jen pomalu a v Berlíně chtějí zakázat oboje. A tentokrát nejsou to politici, nýbrž sami občané.
12.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře