www.svetmobilne.cz
>
>
>
>

Apple iPhone 13 Pro dostává ProMotion (VRR), lepší výdrž baterie a nižší cenu

Apple iPhone 13 Pro dostává ProMotion (VRR), lepší výdrž baterie a nižší cenu
, , aktualita
Apple dnes představil nové smartphony iPhone 13 Pro. Novinky přináší displej s variabilní obnovovací frekvencí, mají také výkonnější procesor, pokročilejší 5G a další vylepšení všech fotoaparátů.
K oblíbeným
reklama
Dnešní keynote společnosti Apple přinesla nové telefony iPhone 13 Pro. Ty budou opět k dispozici ve dvou variantách, 13 Pro a 13 Pro Max. Oba dostávají displej Super Retina XDR s technologií ProMotion (variabilní obnovovací frekvence). Ta může kolísat mezi 10 až 120 Hz podle toho, jaký je obraz na displeji. To také šetří akumulátor a 13 Pro tak slibuje např. až 22 hodin přehrávání videa a 13 Pro Max dokonce 28 hodin (předchůdci 17, resp. 20 hodin). Obojí jsou to lepší hodnoty proti minulé generaci. Podporováno je 15W nabíjení přes MagSafe, 7,5W nabíjení přes Qi a pomocí kabelu pak s 20 W.
 
Apple iPhone 13 Pro
 
Je zde procesor A15 Bionic vyráběný 5nm procesem. Dostává 5jádrové GPU, CPU má pak 6 jader (2 výkonná a 4 úsporná). Proti konkurenci má být až o 50 % výkonnější. Neural Engine má nyní 16 jader a výkon až 15,8 TOPS. To umožňuje např. rychlejší rozpoznávání textu. K dispozici budou varianty s úložištěm o kapacitě 128 GB, 256 GB, 512 GB a 1 TB.
 
Zapracovalo se na fotoaparátech, kde všechny mají nadále 12MPx rozlišení. Najdeme zde Smart HDR 4, Apple ProRAW, nově i fotografické styly a noční režim na všech fotoaparátech. Podporováno je 4K video až při 60 fps včetně HDR režimu Dolby Vision. Později přibude i podpora ProRes ve 4K/30p s výjimkou 128GB verzí (tam jen Full HD). Slow-motion zůstává ve Full HD rozlišení při 120 a 240 fps. Video má nyní mód Cinematic, který umožňuje automatické přeostřování mezi objekty. Dokonce je možné později měnit zaostření a efekt bokehu (nechybí totiž ani LiDAR a záznam hloubkové informace z něj).
 
Apple iPhone 13 Pro
 
Nový hlavní modul (přepočtených 26 mm) má nyní velké 1,9µm pixely, přešlo se tedy z typu 1/1,9" (Pro Max) na 1/1,7". Světelnost je nyní F1,5, což spolu s větší úhlopříčkou zlepšuje výkon za špatného světla (1,5× u 13 Pro Max, 2,2× u 13 Pro). Máme zde také dvojitou stabilizaci obrazu, zaostřování Focus Pixels. Ultra širokoúhlá kamerka (13 mm, 120°) má nyní světelnost F1,8, autofokus a o 92 % lepší výkon za špatného světla. Funguje zároveň jako makro fotoaparát se schopností zaostřit od 2 cm. Změnil se také teleobjektiv. Ten má nyní přepočtených 77 mm, takže se z 2× a 2,5× zoomu u předchůdců dostáváme na 3× zoom. Světelnost činí F2,8, má také dvojitou OIS. Fotografie se ukládají do JPEG nebo HEIF, videa do H.264 nebo HEVC. Přední kamerka má 12 MPx, F2,2 a i ona podporuje ProRAW, Smart HDR4, video 4K60p nebo slow-motion při 120 fps.
 
 
iPhone 13 Pro má 6,1" displej OLED s rozlišením 2532×1170 pixelů (460 ppi), telefon měří 146,7×71,5×7,65 mm a váží 203 gramů. iPhone 13 Pro má 160,8×78,1×7,65 mm a 238 gramů, jeho displej s 6,7" úhlopříčkou disponuje rozlišením 2778×1284 (458 ppi). Displeje jsou chráněny sklem Ceramic Shield. Oba telefony splňují odolnost IP68 (30 minut v hloubce 6 metrů).
 
Telefony mají podporu 5G připojení (Sub-6GHz) s automatickým přepínáním na LTE pro šetření energie. Je tu Wi-Fi 6, Bluetooth 5.0, NFC, kompas, barometr, Face ID, gyroskop, akcelerometr, polohové služby GPS, GLONASS, Galileo, QZSS a BeiDou. Co se týče cen, iPhone 13 Pro stojí 28990 Kč (128GB), 31990 Kč (256GB), 38190 Kč (512GB) a 44390 Kč (1TB). Verze 13 Pro Max je dražší o 3000 Kč. To znamená, že jsou dokonce o 800-1000 Kč, resp. 1800-2000 Kč levnější než iPhone 12 Pro (resp. 12 Pro Max), zatímco dolarová cena se nemění.
 
Zdroj: apple.com


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily
Společnost Hon Hai Technology Group (Foxconn) známe jako výrobce elektroniky např. i pro Apple, nicméně v budoucnu chce rozjet i výrobu elektromobilů. Představila hned tři nové modely včetně autobusu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu
Dopravní podniky se začínají obávat elektrických autobusů. Byť je ještě nedávno s velkou slávou zaváděly do provozu, kvůli nedávným požárům je některá města v Německu dočasně stáhla z aktivní služby.
16.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
15.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023 Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023
Před měsícem jsme se dozvěděli, že se kvůli čipové krizi odsouvá Roadster až na rok 2023. Vypadá to, že nebude zdaleka jediným modelem, který nabere další zpoždění. Týkat se to má i ostatních připravovaných novinek.
14.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických
Individuální automobilová doprava se postupně stává stále dražší a hůře dostupnou záležitostí. Běžná auta zdražují, elektromobily zlevňují jen pomalu a v Berlíně chtějí zakázat oboje. A tentokrát nejsou to politici, nýbrž sami občané.
12.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře