www.svetmobilne.cz
>
>
>
>

Apple iPhone 12 Pro dostává LiDAR i displej Super Retina XDR

Apple iPhone 12 Pro dostává LiDAR i displej Super Retina XDR
, , aktualita
Záříjová keynote společnosti Apple sice nepřinesla nové iPhony 12 Pro, ale ta říjnová už ano. Najdeme zde LiDAR, nový Super Retina DXR displej s ochrannou vrstvou Ceramic Shield, nechybí ani 5G datové připojení.
K oblíbeným
reklama
Očekávané telefony Apple iPhone 12 se konečně představily. Vedle základních modelů iPhone 12 a iPhone 12 mini tu jsou také lepší verze iPhone 12 Pro a iPhone 12 Pro Max. I tady najdeme OLED displej Super Retina XDR s kontrastem 2 miliony ku jedné. Jas činí 800 nitů, v HDR režimu dokonce 1200 nitů, podporuje i barevný gamut DCI-P3. Chráněn je odolnou vrstvou Ceramic Shield vyvinutou ve spolupráci se společností Corning. Menší verze Pro nabídne 6,1" displej s rozlišením 2532×1170 pixelů (460 ppi), větší Pro Max má dokonce 6,7" úhlopříčku a rozlišení 2778×1284 pixelů (458 ppi).
 
Apple iPhone 12 Pro
 
Tomu také odpovídají rozměry. Pro měří 146,7×71,5×7,4 mm a váží 187 gramů, větší Pro Max má dokonce 160,8×78,1×7,4 mm a 226 gramů. Obě dvě varianty jsou vodotěsné a v hloubce 6 metrů vydrží 30 minut (splňují IP68). Vyrábět se budou v kapacitách 128 GB, 256 GB a 512 GB, budou mít také nový 5nm procesor A14 Bionic a 16jádrový Neural Engine, jehož výkon je o 80 % vyšší než u předchůdce.
 
Poněkud komplikované se to stává u fotoaparátů, kde se oba modely poněkud liší (všechny moduly ale mají shodně 12 MPx). Základní modul má 26mm přepočtenou ohniskovou vzdálenost, 7členný objektiv, fázový AF a světelnost F1,6. Zatímco u Pro je opticky stabilizovaný, u Pro Max se přidává i mechanická stabilizace posunem snímače. Z ruky by tak mělo být možné fotit až 2sekundové expozice. Jenže i snímač je jiný. Zatímco Pro nabídne o 27 % lepší výkon ve špatném světle, Pro Max dokonce o 87 %. Má totiž o 47 % větší čip s velkými 1,7μm pixely. Počítám-li dobře, vycházelo by to zhruba na typ 1/1,9".
 
Apple iPhone 12 Pro fotoaparát
 
Ultra širokoúhlý modul nabídne 13mm ohniskovou vzdálenost po přepočtu, 120° úhel záběru a světelnost F2,4. Další rozdíl je v teleobjektivu. U verze Pro máme 52mm ohniskovou vzdálenost po přepočtu (2× zoom proti standardnímu, tedy celkový 4× zoom proti ultra širokoúhlému) se světelností F2,0. Objektiv je opticky stabilizovaný a má 6 členů. V případě Pro Max má ale cca 65mm ohniskovou vzdálenost po přepočtu a 2,5× zoom (resp. 5× celkový). Světelnost se zhoršila na F2,2. Zajímavostí je Apple ProRAW, který přináší výpočetní fotografii do RAWu (např. slučování snímků).
 
Vzadu najdeme i LiDAR, který slouží k záznamu hloubky a vytváření přesnějšího efektu bokehu i k různým aplikacím rozšířené reality. Noční režim podporují jen oba širokoúhlejší fotoaparáty (nikoli ten s teleobjektivem), všechny ale umí Deep Fusion a Smart HDR 3. 4K video je k dispozici až do 60 fps, a to dokonce i v HDR režimu. Full HD video ve slow-motion končí na 240 fps. Je zde i časosběrné video v nočním režimu nebo se stabilizací. Fotografie se ukládají do JPEGu nebo HEIFu, videa do H.264 nebo HEVC (H.265). Přední kamerka má 12MPx rozlišení a světelnost F2,2. I zde se zlepšilo ovládání hloubky ostrosti a efektu bokehu.
 
Nové iPhony 12 Pro podporují nově také 5G připojení (v USA s rychlostí až 4 Gbps). Nezapomnělo se ani na LTE a automatické přepínání mezi nimi (pokud není potřeba vysokých rychlostí, 5G se automaticky přepne na pomalejší a úspornější LTE). Dále je tu Wi-Fi 6, Bluetooth 5.0, NFC, polohové služby GPS, GLONASS, Galileo, QZSS a BeiDou, najdeme zde také kompas, barometr, gyroskop, akcelerometr a další snímače.
 
Apple iPhone 12 Pro
 
Nabíjení se nadále děje přes port Lightning (max. 20 W), k dispozici je i bezdrátové nabíjení přes Qi (až 7,5 W) a MagSafe (až 15 W). Akumulátor typu Li-Ion má vydržet na 17 až 20 hodin přehrávání videa.
 
128GB verze iPhonu 12 Pro vyjde na 29.990 Kč, 256GB varianta bude stát 32.990 Kč. Verze s 512GB kapacitou vyjde na 38.990 Kč. Předobjednávky budou spuštěné 16. října, zatímco iPhone 12 Pro Max bude k objednání k dispozici až od 6. listopadu. V tomto případě za 128GB verzi zaplatíte 33.990 Kč, za 256GB variantu pak 36.990 Kč a 512GB verze vyjde dokonce na 42.990 Kč.
 
Zdroj: apple.com


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily
Společnost Hon Hai Technology Group (Foxconn) známe jako výrobce elektroniky např. i pro Apple, nicméně v budoucnu chce rozjet i výrobu elektromobilů. Představila hned tři nové modely včetně autobusu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu
Dopravní podniky se začínají obávat elektrických autobusů. Byť je ještě nedávno s velkou slávou zaváděly do provozu, kvůli nedávným požárům je některá města v Německu dočasně stáhla z aktivní služby.
16.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
15.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023 Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023
Před měsícem jsme se dozvěděli, že se kvůli čipové krizi odsouvá Roadster až na rok 2023. Vypadá to, že nebude zdaleka jediným modelem, který nabere další zpoždění. Týkat se to má i ostatních připravovaných novinek.
14.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických Obyvatelé centra Berlína zde chtějí zakázat provoz aut, a to i těch elektrických
Individuální automobilová doprava se postupně stává stále dražší a hůře dostupnou záležitostí. Běžná auta zdražují, elektromobily zlevňují jen pomalu a v Berlíně chtějí zakázat oboje. A tentokrát nejsou to politici, nýbrž sami občané.
12.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře