www.svetmobilne.cz
>
>
>
>

Apple iPhone 11 Pro a Pro Max se 3 fotoaparáty

Apple iPhone 11 Pro a Pro Max se 3 fotoaparáty
, , aktualita
Je tu září a s ním další nová generace iPhonu. Ten nyní nese jméno iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max. Hlavní změnou je tu trojice fotoaparátů na zadní straně s celkem 4× zoomem. Zlepšila se ale i výdrž a výkon.
K oblíbeným
reklama
Rok se s rokem sešel a máme tu opět nové iPhony. Místo modelů XS a XS Max se nyní objevují modely iPhone 11 Pro a 11 Pro Max. Ty opětovně vylepšují loňské modely a mezi změnami máme třeba nový Super Retina XDR displej, procesor A13 Bionic, trojici fotoaparátů vzadu a lepší výdrž. Pokud se podíváme na OLED displej, tak ten nabídne široký barevný rozsah, maximální jas 800 nitů a v HDR dokonce 1200 nitů. iPhone 11 Pro nabídne 5,8" úhlopříčku a rozlišení 2436×1125 pixelů, 11 Pro max má pak 2688×1242 pixelů, v obou případech je hustota bodů 458 ppi.
 
Apple iPhone 11 Pro
 
Velikost displeje se pochopitelně podepisuje na rozměrech. Menší model je relativně kompaktní s rozměry 144×71,4×8,1 mm, váží však 188 gramů. 6,5" varianta je pochopitelně větší, měří 158×77,8×8,1 mm a váží dokonce až 226 gramů. To je opravdu dost. Oba dva telefony jsou vodotěsné a splňují standard IP68, mohou být v hloubce 4 metrů až po dobu 30 minut. Vylepšil se i výkon díky procesoru A13 Bionic, který má o 20 % rychlejší CPU i GPU a přináší znatelné zrychlení výpočtů umělé inteligence díky novému Machine Learning Accelerators. I přesto Apple slibuje o 4 hodiny delší výdrž u 11 Pro a dokonce o 5 hodin u 11 Pro Max ve srovnání s odpovídajícími iPhony XS.
 
Apple iPhone 11 Pro
 
Hezky se zapracovalo i na fotoaparátech. Na rozdíl od mnoha Androidů, kde je několik modulů a každý úplně jiný, všude samé zmatky, zde to Apple vzal pěkně jednoduše. Každý nabízí stejné technologie, stejné 12MPx rozlišení, liší se jen úhel záběru (a to navíc pravidelně odstupňovaný) a světelnost. Přepínání mezi moduly je tak jednoduché, každý je odstupňován po 2× zoomu a dokonce mají vzájemně zkalibrované barvy. Dokonce je tu Audio Zoom, který upravuje zvukový záznam podle úhlu záběru.
 
Nejvíce širokoúhlý model tak nabídne 13mm ohniskovou vzdálenost (po přepočtu), což znamená 120° úhel záběru a světelnost F2,4. Hlavní fotoaparát má 26mm objektiv s F1,8 a poslední pak nabídne 52mm objektiv a F2,0. K dispozici je portrétní režim s rozmazáním pozadí, pořizovat můžete i snímky ze všech tří fotoaparátů najednou. Standardní objektiv a teleobjektiv mají i optickou stabilizaci obrazu. K dispozici je Smart HDR, panorama (až 63 MPx), vylepšený noční režim a Deep Fusion pro inteligentní skládání expozic.
 
Apple iPhone 11 Pro
 
Zajímavostí je rychlé natáčení videa delším podržením spouště (není nutné zapínat režim videa). iPhony 11 Pro umí natáčet 4K 60p video (podporováno je i 24p a 30p), k dispozici je také HDR video při 60p (patrně Full HD), slow-motion ve Full HD až při 240 fps a časosběrné video. Využít lze standardní kodek H.264 i novější H.265. Přední fotoaparát má 12MPx rozlišení a světelnost F2,2. Také umí 4K až do 60p a Full HD do 120 fps pro slofies (slow-motion selfie ve formě videa). Apple také vylepšil systém rozpoznávání tváře ve funkci Face ID, která si poradí i s většími náklony a je o 30 % rychlejší.
 
iPhone 11 Pro bohužel nemá 5G připojení (může za to válka Applu s Qualcommem i Intel, který nebyl schopen vyvinout 5G modem - nyní už Apple vlastní tuto divizi Intelu a vyvíjí si 5G sám), takže se budeme muset spokojit maximálně se 4G LTE (to však nabídne solidních 1,6 Gbps). Najdeme zde Wi-Fi 6 (802.11ax), Bluetooth 5.0, NFC, GPS, GNSS, kompas a mnoho dalších senzorů. Apple tvrdošíjně do iPhonů cpe Lightninng konektor, takže USB-C se nekoná ani dnes. Alespoň, že je tu konečně rychlejší 18W nabíjení (50 % kapacity za 30 minut).
 
Apple iPhone 11 Pro
 
Telefony budou vybaveny operačním systémem iOS 13. Ve vybraných zemích půjdou do prodeje 13. září (předprodej). Zatímco u Apple Arcade, TV+ nebo iPhone 11 Apple potěšil cenami, to se netýká iPhonu 11 Pro. Už základní verze iPhone 11 Pro se 64GB úložištěm stojí neskutečných 29.990 Kč, a to jen začínáme. S 256GB pamětí vyjde na 34.590 Kč a 512GB varianta stojí 40.790 Kč. Pokud byste chtěli iPhone 11 Pro Max, připravte si 32.990 Kč, 37.590 Kč nebo dokonce 43.790 Kč podle kapacity.
 
zdroj: apple.com


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
MediaTek Dimensity 900 přináší 6nm technologii a 5G MediaTek Dimensity 900 přináší 6nm technologii a 5G
MediaTek uvádí další 6nm mobilní procesor. Jde o 8jádrový model Dimensity 900 5G, který přináší vyšší efektivitu i možnost využívat agregace dvou 5G sítí. Podporovány mají být displeje s obnovovací frekvencí až 120 Hz.
16.5.2021, aktualita, Milan Šurkala
Asus uvedl kompaktní Zenfone 8 a ZenFone 8 Flip s otočným fotoaparátem Asus uvedl kompaktní Zenfone 8 a ZenFone 8 Flip s otočným fotoaparátem
Asus uvádí dva nové telefony do své řady Zenfone 8. Základní model s relativně kompaktními rozměry a Zenfone 8 Flip s otočným fotoaparátem. Stejnými moduly tak můžete fotit klasicky dozadu i selfie dopředu.
14.5.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla Model S Jamese Maye: po Fordu další kuriózně vybité EV na nabíječce Tesla Model S Jamese Maye: po Fordu další kuriózně vybité EV na nabíječce
Vypadá to, že nejen Ford Mustang Mach-E je elektromobilem, který může mít problém s vybitým akumulátorem, přestože by k tomu nemělo dojít. James May známý z TopGearu a The Grand Tour kvůli podobnému problému muset rozebrat část své Tesly.
14.5.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
DxOMark bude nově testovat i výdrž akumulátorů u smartphonů DxOMark bude nově testovat i výdrž akumulátorů u smartphonů
DxOMark známe především v oblasti vyhodnocování kvality snímačů digitálních fotoaparátů i telefonů. Nyní se ale dostalo na další kategorii, a tou jsou akumulátory smartphonů. Nově budeme mít bodové hodnocení nejen výdrže.
11.5.2021, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz EQT: elektrický předobraz nové T-Class Mercedes-Benz EQT: elektrický předobraz nové T-Class
Automobilka Mercedes-Benz představila koncept elektrického vanu EQT. Ten má být jakýmsi předobrazem nové T-Class, kompaktnější varianty k oblíbené V-Class. Pojmout má až sedm pasažérů a nabídnout jim luxusní svezení.
11.5.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář