Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Apple brojí proti zaměstnancům vynášejícím informace

15.4.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Do médií se velmi často dostávají informace o nepředstavených zařízeních nebo softwaru. Tyto detaily obvykle vynese některý ze zaměstnanců. Apple jich měl v loňském roce objevit 29 a skoro polovinu z nich zatkl.
Velké společnosti často bojují s tím, aby jejich zaměstnanci nevynášeli ven informace o nepředstavených produktech a budoucích plánech. Jako nejaktivnější se ukazuje Apple, který měl na svém interním blogu zveřejnit důrazné varování pro své zaměstnance. I toto varování ovšem uniklo na veřejnost, informoval web Bloomberg. Americká společnost v textu zdůrazňuje, že během loňského roku objevila 29 osob vynášejících důvěrné informace. Všichni byli vyhozeni z práce a jak doplňuje Apple, budou mít nyní problém najít zaměstnání někde jinde. 12 osob bylo kvůli prozrazení tajných informací dokonce zatčeno.
 
 
Apple udal několik příkladů, kdy došlo k úniku informací. V letošním roce šéf softwarových inženýrů Craig Federighi sdělil zaměstnancům, že některé funkce iPhonů se opozdí, což se později dostalo do médií. Applu se podařilo vypátrat pracovníka, který měl detaily vynést ven a vyhodilo ho. Vloni média psala o softwarovém balíčku, který prozrazoval některé informace o nepředstaveném iPhonu X a nové generaci Apple Watch. I v tomto případě společnost úspěšně našla viníka.
 
Zaměstnanci mají velmi často pocit, že je nemožné odhalit, kdo informace vynesl mimo firmu. Interního setkání, kde byly uvedeny detaily o připravovaných softwarových funkcí, se zúčastnily stovky inženýrů a další tisíce zaměstnanců obdržely podrobnosti o jednání. Přesto se Applu podařilo najít jednu konkrétní osobu, která měla informace poskytnou médiím. Zaměstnanci jsou často pod tlakem médií, analytiků a bloggerů, kteří zveřejněním informací zvyšují svou popularitu i finanční zisk. A mnozí tomuto tlaku podlehnou.
 
Apple patří ke společnostem, které si informace o nepředstavených produktech snaží velmi pečlivě střežit, přesto se řada z nich dostane na světlo světa. Uniklé detaily totiž mohou snížit prodeje aktuálních produktů a zároveň ovlivnit konkurenci. Na druhou stranu jsou výrobci, kteří se na úniku informací nejspíš sami podílejí.
 


reklama