Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Apple App Store vydělává 2krát více než Google Play

13.10.2018, Milan Šurkala, aktualita
Přestože je zastoupení telefonů s operačním systémem Apple iOS výrazně nižší než těch s Androidem, oficiální obchod Apple App Store má téměř dvakrát tak vyšší příjmy než konkurenční Google Play.
Velmi zajímavý průzkum provedla společnost Sensor Tower. Týkal se oficiálních obchodů s aplikacemi Apple App Store a Google Play. Zatímco Apple iOS má celosvětově zhruba 12 % mobilních zařízení a na Androidu běží zbývajících 88 %, příjmy těchto obchodů tomu ani zdaleka neodpovídají. Nejenže Apple nemá 8krát méně, on má dokonce téměř 2krát více. Konkrétně jde o rozdíl 94 % ve prospěch Applu. Z jednoho uživatele tak má Apple přibližně 14,5× více peněz, což je obrovský rozdíl. Není to ale zas tak překvapivé, když si uvědomíme, že telefony a tablety Apple jsou mířeny na bohatší zákazníky, kteří pak nemají problém s nákupem aplikací a v aplikacích, zatímco Android má velmi široké zastoupení i na chudých rozvojových trzích.
 
Apple App Store
 
V řeči čísel tak Google Play v posledním čtvrtletí zaznamenal příjmy 6,2 miliardy dolarů (meziročně proti Q3/17 +21,5 %), zatímco Applu se podařilo získat dokonce 12 miliard dolarů (+23,3 %). Celkové příjmy z prodejích aplikací nebo obsahu v nich tak meziročně stoupl o 22,7 %. Pokud jde však o počty stáhnutí aplikací, zde se už větší zastoupení Androidu projevuje a ten vede s 19,5 miliardami instalací, zatímco iOS jich má 7,6 miliardy. Těchto celkových 27,1 miliard instalací znamená meziroční nárůst o 10,9 %.
 
Největší příjmy nezávisle na platformě přináší společnostem streamovací služba Netflix, na druhém místě je pak seznamka Tinder. Na třetí a čtvrté pozici jsou méně známé aplikace Tencent Video a iQIYI. Pátá pozice pak patří streamovací službě Pandora a šestou příčku má YouTube. V množství downloadů je to ale úplně jinak, tam první tři příčky drží aplikace Facebooku, a to konkrétně WhatsApp, Messenger a Facebook. Jeho Instagram pak má ještě páté místo.
 
Jasně největší příjmy mají obě dvě společnosti z her. U iOSu je to 8,5 miliardy, tedy 71 % příjmů ze všech aplikací. U Androidu je to ještě více markantní, tam je to totiž 5,3 miliardy dolarů, tedy přes 85 % všech příjmů. Meziročně jde o nárůsty 12,8 %, resp. 18,4 % v příjmech z her, ačkoli počet samotných instalací vzrostl jen mírně o 2,2 % na 9,5 miliardy. Nejvýdělečnější hrou byla Honor of Kings, na pátém místě byl známý Pokémon GO, šestku bere věčný hit Candy Crush Saga a hit posledních dnů Fortnite pak dosáhl na devátou příčku. V počtu instalací vede Helix Jump.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama