reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Android má loajálnější zákazníky, záleží ale na úhlu pohledu

12.3.2018, Milan Šurkala, aktualita
Podle nové studie vyplynulo, že se zvyšuje procentní podíl zákazníků, kteří zůstávají u operačního systém Android a nepřechází na konkurenční iOS. Naopak u iOSu toto procento klesá a je nižší než u Google. Přesto stále vede Apple.
Podle studie společnosti Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) roste procentní podíl zákazníků s mobilními zařízeními s operačním systémem Google Android, kteří u tohoto systému zůstávají a nepřechází na konkurenční iOS. V rozmezí od ledna 2016 do prosince 2017 se toto číslo pohybovalo mezi 89 až 91 %.
 
Google Android
 
U Apple iOS se ale během posledních dvou let loajálnost zákazníků pohybovala na o něco nižších hodnotách kolem 85 až 88 %. Tato hodnota u obou systémů v posledních měsících zlehka roste, takže začíná být stále častější, že se uživatelé rozhodnou pro jeden systém a u něj už zůstanou.
 
Přestože však Google dosahuje vyšších procent, ve skutečnosti od něj odchází více uživatelů na iOS než naopak. Může za to počet zařízení. Ten je mnohonásobně větší než u systému iOS, takže i přes menší procento útěků je ve skutečnosti počet uživatelů přecházejících z Androidu na iOS vyšší než z iOSu na Android.
 
Pro zajímavost ještě připomeňme, že např. v minulosti tomu bylo opačně. Tehdy byl ještě na výběr mobilní Windows, a tak byla procenta poněkud odlišná a především u Androidu mnohem nižší. V průběhu první poloviny roku 2013 se Apple pohyboval zhruba mezi 78 až 89 %, zatímco Android jen mezi 62 % až 72 %.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama
reklama
reklama