Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Analytici předpovídají raketový růst trhu s chytrými hodinkami a doplňky

16.2.2015, Tomáš Kuzin, aktualita
Trh s chytrými hodinkami, neboli smartwatch, je zatím stále spíše v plenkách, než aby se jednalo o něco masově rozšířeného. Ale to by se podle prognostiků z Allied Market Research mělo v následujících letech změnit.
Představa hodinek, které svou funkcionalitou přesahují pouhou časomíru, není nic nového. Nicméně až v poslední době pokrok umožnil zmenšení a zlevnění technologie natolik, aby i hodinky a další módní doplňky mohly obsahovat plnohodnotný počítač. A na tento trh začínají vstupovat velcí hráči.

Vzpomeneme-li si na začátek roku 2013 a celosvětový zájem, který vyvolala prezentace Google Glass, nebo na relativní úspěch v témže roce představených Samsung Galaxy Gear, zjistíme, že o módní doplňky podporující mobilní aplikace by mohl být zájem.





Allied Market Research ve své zprávě předpovídají, že trh s chytrými hodinkami a doplňky dosáhne do roku 2020 hodnoty téměř 33 miliard dolarů, což by znamenalo v rozmezí let 2014 a 2020 průměrný meziroční růst trhu o téměř 68 %.

V červnu loňského roku představil Google platformu Android Wear, která přinesla výrobky jako Samsung Gear Live, LG G Watch nebo Moto 360. Tato platforma měla způsobit revoluci na trhu s chytrými doplňky, což se úplně nestalo.

Zveřejněná zpráva se však zdá být až příliš optimistická, vezmeme-li v potaz prodeje chytrých doplňků v uplynulém roce, odhaduje se, že z celkového počtu 4,6 milionu prodaných kusů připadlo pouze necelých 16 % na platformu Android Wear.

Na druhou stranu je pravdou, že samotná platforma Android Wear byla Googlem představena až v červnu a většina výrobků se na trh dostala až v druhé polovině roku.

Hlavní očekávání jsou kladena na dubnový příchod Apple Watch, které Apple oznámil už minulý rok v září. Tak uvidíme, jestli Apple nabídne něco, co Google nezvládl, nebo jestli je trh s chytrými doplňky pouze přeceňován.

Zdroj: Fudzilla
reklama