Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Alfa Romeo Milano ani nepřijelo a už "končí". Kvůli politice se přejmenovalo na Junior

17.4.2024, Milan Šurkala, aktualita
Alfa Romeo Milano ani nepřijelo a už "končí". Kvůli politice se přejmenovalo na Junior
Nové kompaktní SUV Alfa Romeo Milano vzbudilo rozruch svou netradiční maskou, ale také svým jménem. To vzbudilo tolik kontroverzí, že se automobilka raději rozhodla vůz přejmenovat na Junior.
Tradiční italská automobilka Alfa Romeo před pár dny představila nový kompaktní crossover Milano. Ten se stal kontroverzní hned z několika pohledů. Přední maska postrádá typický chrom a vypadá spíše, jako by někdo zapomněl při výrobě přimontovat jeden díl. Pro tuto značku typickou charakteristickými spalovacími motory jde navíc o první vůz, který bude k dispozici i v čistě elektrické verzi. A nejvíce rozruchu kupodivu vzbudilo na první pohled naprosto neškodné jméno Milano. Proč je ale kolem něho takový rozruch?
 
Alfa Romeo Junior
 
Vtip je v tom, že vůz se nebude vyrábět ani v Miláně a dokonce ani v Itálii, ale v továrně Stellantisu v polských Tychách. A to vzbudilo odpor dokonce i na politické scéně. Adolfo Urso, ministr průmyslu, se totiž nechal slyšet, že "auto nazvané Milano se nemůže vyrábět v Polsku, něco takového zakazují italské zákony". Takový zákon sice sám o sobě neexistuje, ale jistě všichni chápeme, jak to asi myslel. Alfa Romeo couvlo a řeklo, že nechce rozpoutávat žádné kontroverze, a tak byl vůz během pár dní od představení přejmenován na Junior. To odkazuje např. na Alfu Romeo GT 1300 Junior, velmi úspěšné auto své doby.
 
Novinka má na délku 4170 mm, je 1780 mm široká a 1500 mm vysoká. Sdílí platformu např. s Fiatem 600, Peugeotem 2008 nebo Jeepem Avengerem. K dispozici bude hybridní verze s 1,2litrovým benzínovým tříválcem a 48V startér-generátorem, přičemž zde bude pomocný elektrický motor o výkonu 20 kW, automatická 6stupňová převodovka a možnost jet na elektřinu krátké vzdálenosti. Nejprve bude s pohonem předních kol, později přijde i jako čtyřkolka. Elektrická verze Junior Elettrica má mít 54kWh akumulátor pro dojezd 410 km. Bude schopná 100kW nabíjení a o pohon se postará elektromotor o výkonu 110 kW. Vrcholná verze Elettrica Veloce má přinést dokonce výkon 177 kW a velké 380mm kotoučové brzdy vepředu.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama