AI ve vyhledávání v Google Play penalizuje nestabilní a pomalé aplikace
7.8.2017, Milan Šurkala, aktualita
Lidé nemají rádi nestabilní a pomalé aplikace. Google si je toho vědom a upravuje algoritmy řazení aplikací ve svém obchodě Google Play. Do hry bude nyní vstupovat i hodnocení rychlosti, spotřeby baterie nebo stability.
V obchodu Google Play je mimo mnoha zajímavých a kvalitních aplikací také spousta nekvalitního softwaru. Dle výzkumu samotného Googlu zhruba polovina jednohvězdičkových recenzí nejhorších aplikací zmiňovala nestabilitu softwaru a podobné problémy. To chce v budoucnu změnit, a proto přichází s novým algoritmem, který má být schopen sám rozpoznat nekvalitní aplikace a ve vyhledávání v Google Play je zařadit na podstatně horší pozice.

K tomuto využije tři metriky v podobě stability, výkonu a spotřeby baterie. Pokud je tedy aplikace nestabilní, žere hodně baterie (např. brání telefonu přejít do úsporného režimu) nebo není schopna se plynule vykreslovat a často při svém chodu obraz zamrzne na několik set milisekund, bude vyhodnocena jako nekvalitní. Díky tomu se ve vyhledávání posune níže.
To zároveň způsobí tlak i na samotné vývojáře, kteří se budou více snažit dělat kvalitnější aplikace, neboť program, které nikdo nenajde, si také nikdo nenainstaluje a vývojáři pak na nepoužívaných aplikacích nevydělají. Google bude mít obchod, na kterém nebude tolik softwarového "odpadu" a uživatelé budou používat lepší software. Do hry ale stále bude vstupovat i hvězdičkové hodnocení nebo počet odinstalací.
Zdroj: hothardware.com, googleblog.com