www.svetmobilne.cz
>
>

1000 mph se nepřekoná, auto Bloodhound SSC končí

1000 mph se nepřekoná, auto Bloodhound SSC končí
, , aktualita
Project Bloodhound SSC si kladl za cíl překonat magické číslo 1000 mph (1609 km/h). Nevypadá však, že by se mu to mělo podařit. Projekt končí z důvodu nedostatku peněz, nikdo další ho už nechce podporovat.
reklama
Dosavadní rychlostní rekord činí 763,035 mph (1227,7 km/h), který byl dosažen Andy Greenem s vozem Thrust SSC v roce 1997. Ten samý muž se měl posadit do kokpitu vozu Bloodhound SSC, který měl překonat magickou bariéru 1000 mph (1609 km/h). Projekt měl však problém sehnat peníze a nyní tak končí. Bylo potřeba získat ještě dalších 25 milionů britských liber, což se nepodařilo.
 
Bloodhound SSC
 
Přitom za projektem stály společnosti jako Rolls-Royce a dalších 200 zájemců, z toho 20 velmi vážných. Administrátoři projektu potřebovali zajistit výše zmíněných 25 mil. liber do konce roku, přitom jeden z podporovatelů by i mohl poskytnout značnou finanční injekci, ale až v novém roce. Projekt se tak nyní rozprodává a např. samotné auto je nyní k dispozici za desetinu své hodnoty, pouhých 250 tisíc liber. Shánění investorů je nyní problematické kvůli blížícímu se Brexitu i díky tomu, že společnosti dnes k propagaci využívají více sociálních médií.
 
Bloodhound SSC
 
Rekord měl být pokořen v Jižní Africe na Hakskeen Pan, kde je postavena 18 km dlouhá a 1,5km široká dráha. Vůz měl být pohánět motorem Eurojet EJ200 z Eurofighteru pro rozjezd a raketovým motorem Nammo. Pro pokoření hranice 800 mph zde měl být jen jeden takový motor, pro finální verzi, která měla přesáhnout 1000 mph, byly v plánu dokonce tři raketové motory. Nejzajímavější je, že je zde ještě klasický přeplňovaný motor V8 z Jaguaru o výkonu 550 koní. Ten ale nefunguje pro pohon auta, na to je příliš slabý, ale jen jako pumpa okysličovadla pro raketový motor (je potřeba protlačit 800 litrů HTP za 20 sekund).
 
Dosavadní první testy vozu byly schopny rozjet vůz jen na nějakých 200 mph (320 km/h). V příštím roce se však měly konat testy na 500 až 600 mph (zhruba 800 až 960 km/h) a magické číslo 1000 mph bylo plánováno na rok 2020 nebo 2021. Autoři projektu včetně Andy Greena doufají, že projekt někdo odkoupí a postará se o jeho oživení.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy
Automobilka McLaren představila nový roadster 600LT Spider. LT zde znamená Long Tail, tedy prodlouženou záď pro lepší aerodynamiku. Nechybí ani dvakrát přeplňovaná V8, která dává rovných 600 koní.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu
Švédská automobilka Saab zbankrotovala už před 7 lety a poté putovala do rukou Číňanů. Dostala jméno NEVS a nyní má opět nového majitele. Je jím čínský developer se zaměřením na zdravotnictví.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Zlevněná výměna baterií iPhonů přišla Apple draho, zájem byl 10násobný Zlevněná výměna baterií iPhonů přišla Apple draho, zájem byl 10násobný
Zájem o zlevněnou výměnu baterií u telefonů Apple iPhone byl až 10krát větší, než Apple očekával. I to se projevilo na zhoršených odhadech hospodářských výsledků pro poslední čtvrtletí. Program vyšel Apple hodně draho.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Facelift BMW 7 může mít V12 i hybrid Facelift BMW 7 může mít V12 i hybrid
Mnichovská automobilka představila facelift luxusního sedanu BMW řady 7. Ten se na první pohled liší obrovskými, o 40 % většími ledvinkami. V nabídce bude nadále motor V12 a dostane se také na hybridní verzi.
17.1.2019, aktualita, Milan Šurkala
Apple představil pouzdra na nové iPhony s akumulátorem Apple představil pouzdra na nové iPhony s akumulátorem
Pokud je vám výdrž nových iPhonů málo, pak má pro vás výrobce nová oficiální pouzdra, která výdrž těchto telefonů značně prodlouží. Obsahují totiž vestavěný akumulátor a podporují i bezdrátové nabíjení.
17.1.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář