Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

1000 mph se nepřekoná, auto Bloodhound SSC končí

, , aktualita
1000 mph se nepřekoná, auto Bloodhound SSC končí
Project Bloodhound SSC si kladl za cíl překonat magické číslo 1000 mph (1609 km/h). Nevypadá však, že by se mu to mělo podařit. Projekt končí z důvodu nedostatku peněz, nikdo další ho už nechce podporovat.
1000 mph se nepřekoná, auto Bloodhound SSC končí
Dosavadní rychlostní rekord činí 763,035 mph (1227,7 km/h), který byl dosažen Andy Greenem s vozem Thrust SSC v roce 1997. Ten samý muž se měl posadit do kokpitu vozu Bloodhound SSC, který měl překonat magickou bariéru 1000 mph (1609 km/h). Projekt měl však problém sehnat peníze a nyní tak končí. Bylo potřeba získat ještě dalších 25 milionů britských liber, což se nepodařilo.
 
Bloodhound SSC
 
Přitom za projektem stály společnosti jako Rolls-Royce a dalších 200 zájemců, z toho 20 velmi vážných. Administrátoři projektu potřebovali zajistit výše zmíněných 25 mil. liber do konce roku, přitom jeden z podporovatelů by i mohl poskytnout značnou finanční injekci, ale až v novém roce. Projekt se tak nyní rozprodává a např. samotné auto je nyní k dispozici za desetinu své hodnoty, pouhých 250 tisíc liber. Shánění investorů je nyní problematické kvůli blížícímu se Brexitu i díky tomu, že společnosti dnes k propagaci využívají více sociálních médií.
 
Bloodhound SSC
 
Rekord měl být pokořen v Jižní Africe na Hakskeen Pan, kde je postavena 18 km dlouhá a 1,5km široká dráha. Vůz měl být pohánět motorem Eurojet EJ200 z Eurofighteru pro rozjezd a raketovým motorem Nammo. Pro pokoření hranice 800 mph zde měl být jen jeden takový motor, pro finální verzi, která měla přesáhnout 1000 mph, byly v plánu dokonce tři raketové motory. Nejzajímavější je, že je zde ještě klasický přeplňovaný motor V8 z Jaguaru o výkonu 550 koní. Ten ale nefunguje pro pohon auta, na to je příliš slabý, ale jen jako pumpa okysličovadla pro raketový motor (je potřeba protlačit 800 litrů HTP za 20 sekund).
 
Dosavadní první testy vozu byly schopny rozjet vůz jen na nějakých 200 mph (320 km/h). V příštím roce se však měly konat testy na 500 až 600 mph (zhruba 800 až 960 km/h) a magické číslo 1000 mph bylo plánováno na rok 2020 nebo 2021. Autoři projektu včetně Andy Greena doufají, že projekt někdo odkoupí a postará se o jeho oživení.
 


reklama